Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 I fjor feiret jeg og vesla jul hos min familie (hun var da 2mnd). BF overnattet hos meg i julehelgen og var med i besøk til min familie på julaften (var ikke kjærester). Vesla er nå 14 mnd og den store diskusjonen om hvor hun skal være i julen er i gang. BF sin familie har den tradisjonen at de drar inn på hytten (3timer hver vei) lille julaften og blir til 3.juledag. Dette vil han altså ha vesla med på i år. Jeg synes det er uaktuelt, en ting hadde vært om de feiret julaften hjemme, men det er helt uaktuelt for dem. De skal feire på hytten, og de skal ha henne hos seg alle dagene. Hun har ikke pleid og overnatte borte, og hverken farmoren eller farfaren har noe godt forhold til henne. De gjør store forskjellsbehandlinger på henne og det andre barnebarnet sitt som er 1 år eldre enn henne, og de legger ikke skjul på at de er mer glad i det enn i min datter. Jeg får helt vondt i hjertet av og vite at hun betyr så mye mindre for dem og at hun får mye mindre gaver enn henne (vet hun ikke skjønner så mye enda, men likevel). Har bare lyst og ha skatten min hos meg i julen, da vet jeg hvertfall at hun har det bra og at hun feirer julen med noen som virkelig er glade i henne...:/
bærtæ Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 det kommer jo litt ann på hvor godt hun kjenner faren og om hun har overnattet hos han før? Uansett syns jeg egentlig det var alt for lenge for henne å være borte når hun ikke er vant til det. Barnefar feiret jo julaften med dere ifjor så syns ikke det er noe som faller naturlig at det er han som skal ha henne iår. Om han setter seg på bakbeina så snakk med FVK. Er rimelig sikker på de også mener dette er for lenge for hun å være borte. Omgivelsene er jo helt nye og det er lenge for ei på 14 mnd som ikke er vant med å overnatte borte. Kjøre frem og tilbake samme dag er jo uaktuelt grunnet avstand og syns det er for langt også å dra ei lita jente for bare 1 døgn.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 BF har henne når det passer han for og si det sånn.. Han kan gjerne komme på besøk hit, men når det passer han. Alt fra 1 gang i måneden til 3 ganger i uken. Og selfølgelig passer det aldri han når jeg trenger litt avlastning. Hun har ikke overnattet hos han enda heller, for det har nemlig ikke passet han.. Frustrert!! HI
bærtæ Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Da syns jeg rett og slett han oppfører seg litt uansvarlig og egoistisk. Såklart skal hun ikke 3 timer unna deg for 4 døgn når hun ikke har overnattet hos han. Skjønner at du blir frustrert men det er ikke noe å tenke på:=) Og sier det igjen, ring i morra å nevn "problemet" til FVK. De svarer deg over tlf på slike ting. Kan garantere du får samme svar der. Gir ikke barnefar seg så si til han etterpå at han får ringe selv. Blir helt oppgitt over slike mannfolk. Gi samtidig beskjed om at han kan ha henne neste år. Såfremt han tar ansvar resten av året!!
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Sigerer anonymine på dette, hun burde absolutt ikke være så lenge borte fra deg når hun aldri har overnattet hos far, det synes jeg ikke er forsvarlig i det heletatt
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 12. desember 2007 #6 Skrevet 12. desember 2007 Snulla mi er også 14 mnd, og jeg hadde ALDRI sagt ja til noe sånt hadde BF og foreldrene hans vært slik som dine! Men jeg skjønner at BF vil feire jul med henne...kan dere gjøre det som i fjor i år også?
Julie Angelica:) Skrevet 12. desember 2007 #7 Skrevet 12. desember 2007 Jeg hadde aldri latt barnefar ha datteren vår i den situasjonen du beskriver her. Da hadde jeg ikke klart å slappe av et sekund mens hun var borte. Men det er nå min mening. Håper dere finner ut av det og gjør det som er det beste for barnet. Det er tross alt det som betyr mest til syvende og sist. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå