Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Mannen min har lederstilling, og det viser seg å være vanskelig å få inn vikar, både fra internt og eksternt hold. Man må kjenne bedriften godt for å fungere i stillingen. Selv om det kun er snakk om seks uker, lar det seg ikke gjøre å fordele ansvaret på andre ansatte, eller "fryse" jobben hans. (Dette er også noe av grunnen til at han ikke har fått tatt ut ferie på lenge). Jada, jeg kan sjekke NAVs nettsider, men det brukes jo ofte skjønn, lurer derfor på om noen har erfaring? Vil noen legge ut dette på skravle for meg? Foretrekker anonymitet akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Hørte at du bare kunne ta over pappapermen om far var ordentlig syk.. At han ikke kunne ta seg av barnet..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Min samboer tok ut pappaperm 2 dag i uka i 10 uker (tilsammen 4 uker, som det var den gang). Han fikk ikke overføre noe perm til meg. De foreslo også 1 dag i uka i 20 uker...........
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Pappapermen har han tre år på å bruke.. Du får den ikke.. Vi har vært å spurt vi også. Da sa dem at det kun var om far var såpass syk at han ikke kunne ta seg av barnet selv.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Fikk høre at han måtte ta den i sammenheng med min perm, jeg. altså ikke mye senere ???
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Så synd du ikke skaffa deg barnefar som var i stand til å gjøre de prioriteringene det medfører å ha barn, da.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Nei, han har tre år på seg, eller de må være tatt innen barnet er blitt tre år. Men tror du må ta en uke av gangen? Der er jeg ikke sikker på hva de nye reglene er..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 http://www.nav.no/page?id=805311849 Her står reglene..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 takk. han vil gjerne, er ikke det det står på. det er jobben hans som har problemer. vi trodde det skulle gå greit. alterativet er kanskje å slutte i jobben.
Ioren Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har fått pappans 6 uker fordi han studerer. Var ikke noe problem i det hele tatt....
Tally Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Dette er aldeles ikke noe svar på det du spør om,men mener mannen din og/eller jobben hans at hvis han ble syk og måtte være på sykehuset i seks uker, så var det kroken på døra for firmaet? Hvordan klarer de seg når han har ferie? Han må vel ta minst tre uker sammenhengende ferie han, som de fleste andre? Jeg fikk overført pappaens perm, men ikke uten å ha fått en del avslag først. Og vi flyttet jo til England, nav mente visst at jeg kunne bo på hotell i hjembyen (hadde jo ikke huset vårt mer...) mens jeg skulle jobbe. Amming?? Tja, jeg kunne kanskje pumpe meg så det holdt i fem uker (som det var da). Eller kanskej jeg kunne pendle mellom Nord-Norge og UK, he, he. Skulle hatt en bra betalt jobb for å kunne ha tatt de ukene. Men det fantes fornuft i den etaten også, så det er jo håp for deg òg.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Han er medeier i en relativt nystartet og dermed sårbar bedrift. Har gått på jobb med den verste influensa. I de få feriedagene han har tatt ut, har han blitt sittende å jobbe fra pc'n flere timer daglig. Dumt å sette barn og bedrift til verden samtidig, ja, men sånn er livet akkurat nå. Må bare finne ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå