Gå til innhold

Dere som har hatt mistanke om stor baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har dere hatt det? Store SFmål? Hvor store i tilfelle? Har dere merket det på noen annen måte? Jeg har hele tiden ligget over den røde streken, men innenfor det grønne feltet på SFmålene, har nærmet meg den røde streken mer og mer nå i det siste. Er 35 uker idag og har gått opp 7-8 kilo. Har dette noe å si? Bare er litt nysgjerrig på det her. Hehe. Vet at gener sikkert har mye å si også. Pappaen var 4,1 når han ble født, jeg var 3,3, så har liksom tenkt at han kanskje blir midt imellom der. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg får stor baby pga høye og nå stigende SF mål - er i uke 36 og ligger helt øverst i normalfeltet. Desuten er magen min diger og jeg merker tydelig babyen - det er liksom det er veldig mye baby inn i der! Førstemann var 3,7 kg og jordmor sier at jeg sikkert runder 4 kg denne gangen. Er nok så liten selv, så for meg er det mye.

Skrevet

Jeg hadde mistanke pga veldig høye SF-mål. Har ligget på grensen til det grønne feltet hele graviditeten. Fortalte min bekymring til jordmor, og hun sa at hun ikke trodde baby var så stor, men at hun kunne sende meg til vekstkontroll dersom det kom til å roe meg litt. Det er jeg glad for! Kontrollen sa at gullet mitt kom til å være 4900 gr (vekstavvik på +40%) ved termin, og jeg bor på en liten plass hvor sykehusets ressurser er litt dempet. Så jeg får ikke føde her. Hadde ikke jordmor sendt med til videre kontroll og måling, hadde de nok ikke merket dette før fødsel, og jeg hadde måttet blitt sendt bort til et annet sykehus mens fødsel pågikk.

Men så var både jeg og sambo store, så det er nok mye genetisk ja. Men er du i tvil, så be om vekstkontroll. Det er greit både for deg og sykehus å vite om baby er unormalt stor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...