Gå til innhold

For dere som gir tran og/eller tar tran selv:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder tran som er produsert til og med 2001.

Hvor vanskelig er det å lese alt før man skremmer opp folk??????

Skrevet

Hm. Merkelig at det i det hele tatt finnes overskrifter i VG som IKKE inneholder ordet sjokk.. Les hele saken, så ser man at VG overdriver, som vanlig.

Skrevet

Det gjelder ikke tran produsert før 2001 fordi det i 2001 skjedde noe nytt med transproduksjonen, men fordi det er derfra dataene er tatt. Det betyr ikke at tran etter 2001 ikke er skadelig, eller at nyere tran er annerledes på noen måte.

Skrevet

"Møllers og andre transprodusenter reduserte i 2002 nivået av vitamin A med 75 prosent, ettersom en svensk studie viste en mulig sammenheng mellom beinbrudd og vitamin A i kosten."

Det er ingen sikkerhet i om det er a-vitaminene eller noe annet i tranen, eller begge deler, som gjør at den kan virker skadelig på kroppen. Hvorfor ta noe man ikke kan være trygg på?

Skrevet

Hehe, om du kun skal putte i deg ting som er garanter 100% trygge, og forsket på i årevis, så er det jammen ikke mye du kan spise! ;-)

Skrevet

Spis fisk :) Det har alltid vært min holdning til tran. For å være heeeelt sikker på at familien får i seg nok omega3 så bruke vi en del rapsolje i maten når vi ikke har fisk. Ikke at jeg tror tranen er direkte farlig, men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal bruke penger på det heller. Her klarer vi oss fint uten.

Skrevet

Det er jeg enig i, og jeg er ikke kjempeforsiktig på noen måte, men kosttilskudd skal jo fortrinnsvis ikke gjøre deg syk. Med alle oppslag om tranproduskjon i forrige uke, og nå dette så er jeg glad jeg holder meg til vitaminer en gang i blant. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...