Gå til innhold

noen som har fått stoppet premature rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 31 + 4 i dag og ble lagt inn med prematurerier i helgen. (livmorhalsen var krympet fra 47 til ca 20 mm)Fikk dem stoppet med drypp, lungemodning er fullført så nå ligger jeg inne til observasjon.

har fått tabletter en gang for å stoppe kraftige kynnere etter dette. Det gikk greit. Men har stadig masse kynnere, noen vonde, noen ikke.

Nå lurer jeg på om det er andre som har opplevd det samme og som kan dele noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikkje hjelpe deg med noe svar, men vil gjerne spørre deg om noe i stedet. =)

Jeg fikk målt livmorh. til 5 cm for et par uker siden. (Er også plaget med mye kynnere, derfor ble jeg sjekket) Jeg er 29+3.

Så nå lurer jeg på hvor lang tid det gikk fra du fikk målt den til 47 mm til den ble 20 mm??

Jeg tenker litt på meg selv der, om jeg evt skal få den sjekket på ny ved et eller annet tidspunkt...

Lykke til til deg uansett!

=D

Skrevet

Jeg ble lagt inn med det i slutten av november. kom hjem fra observasjon den 4 des. jeg er hjemme nå men fortsatt svake rier og masse kynnere. men påvirker ikke te fødsel. jeg ble sendt hjem med en livmorhals på 2 cm jeg da.

Skrevet

Jeg ble sjekka først i uke 19, da var den 40mm, så i uke 26, da var den 47 mm (da hadde jeg hatt veldig lite vonde kynnere bare "vanlige" og lite regelmessighet). Nå hadde jeg hatt mer vonde kynnere og noe murringer som minna om menssmerter. Hadde også hatt regelmessige vonde kynnere sånn dann og vann i løpet av de siste ukene.

Jeg har vært sykemeldt siden uke 17 pga. at jeg fikk vonde kynnere tidlig.

Det dette har lært meg er at det er viktig å ringe føden og SPØRRE dersom en er usikker. Det er ikke mas, det er det de er til for! Den kan nemlig gjøre utrolig mye for oss og babyen bare vi kommer inn til behandling fort nok :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...