Gå til innhold

Jeg tror megler har løyet til oss...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var på visning fikk vi beskjed om at hele ene veggen med ruter osv skulle byttes ut snarest, borettslaget hadde betalt for det og alt, og de skulle straks sette igang. Dette er 6 mnd siden, jeg har ikke hørt noe, det har ikke naboen heller.

Det jeg også syns er veldig rart er at leiligheten vår iflg papirene er 6 kvadrat større enn alle andre leilighetene i blokken her...

I tillegg så har vi en bod i kjelleren som vi egentlig ikke har vært nede i før for noen uker siden. da så vi at gamle eier ikke har flyttet ut noen av sine ting.

Hvis dette med veggen og arealet bare er tull, kan vi kreve noe tilbake? 6 kvadrat er jo faktisk 120 000 kroner utfra boligprisene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dere kan det, men jeg husker ikke heldt hvem dere skal kontakte, dere må ihvertfall ha en takstmann som ser over hele leiligheta og har dere sett gjennom kontraktet hva som står der, for står det at leiligheta er 6 kvm større enn den er osv så har dere en sterk sak.

Skrevet

Sannsynligvis har megler løyet så hardt som han har klart.

Om dere får noe igjen for arealsvikten kommer helt an på størrelsen på leiligheten deres. Se her:

http://www.tryti.no/fast-eiendom/Avklaringer%20om%20arealsvikt.htm

Gratulerer som eiere av en bod full med skrot, forresten, tror ikke dere kan kreve at eier skal hente dem (men ta kontakt og spør).

Skrevet

Takk skal du ha=)

Men har vi lov til å kaste tingene deres? eller må vi vente på at de skal komme å hente det? har hørt om saker der det samme har skjedd og eier har blitt holdt ansvarlig for å kaste tidligere eiers ting...

Skrevet

Uten at jeg vet det heeeelt sikkert, så vil jeg tro at så lenge det ikke er blitt gjort noen avtale mellom dere og selger om at h*n skulle få lagre ting hos dere også etter overtagelse så er dere i deres fulle rett til å kaste sakene. Tipper det vil regnes som fulgt med leiligheten.

Men se det litt an, da. Åpenbart skrot er neppe noe problem å kaste, men sølvtøy og Munch-malerier ville jeg ha ventet litt med...;o)

Skrevet

Hihi=) nei det er mest gamle puter, halve pakker med libresse og noen utvaska klær... uff, gruer meg til å rydde ut =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...