Gå til innhold

Ammeslimhinne????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen på 6 ukers kontroll, etter hun hadde unndersøkt meg, spurte hun om jeg hadde hatt sex, nei, sa jeg , da sa hun at det var sikkert like greit for det hadde sikkert ikke hvert noe særlig uansett siden jeg hadde "ammeslimhinne" jeg ble så perpleks at jeg ikke fikk meg selv til å spørre noe mer om det.

Er det noen andre her inne som har noe erfaring med det?

Hvor lenge varer det, hva er det egentlig???++++

Har ikke hatt så veldig lyst på sex, men nå har legen ihvertfall ødelagt alt for meg:-(

I tillegg til dette har jeg hatt ganske vondt bak når jeg skal på do med nr to:-) dette har ikke gått over. Legen sa at det ikke var noe å bry seg om, men er det normalt å ha så vondt at man må holde igjen når man går på do for ellers er man redd for å sprekke der bak!

(er nå tre måneder siden fødsel, tør fremdeles ikke å ha sex, så tenkte derfor jeg skulle høre her inne, kanskje noen kan hjelpe meg.-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at det hun mente er at amming gjør slik at slimhinnene er tørrere enn vanlig. Da kan det jo være litt vondt å ha sex og masse glidemiddel trengs. Vi hadde sex ca 3 mnd etter fødselen og det var såpass vondt for meg at vi ikke har prøvd igjen enda..er nå 4 mnd siden fødselen. Hadde forresten også veldig vondt i forb. med nr to på do, men det er gått over nå:) Husker ikke når, men det er ikke så lenge siden..

Skrevet

Når du ammer så blir slimhinnene tynne og skjøre, hormonnivåene dine i ammeperioden er veldig like de du vil få i overgangsalderen. Dette gjør at det for noen, men absolutt ikke alle, vil være smertefullt å ha sex i ammeperioden. For noen holder det å bruke masse glidemiddel, for noen kan Ovarestin stikkpiller (svakt østrogentilskudd) hjelpe, mens for noen så vil smerten være for intens til å ha sex før man har fått igjen mensen. Alle varianter!

Det med nr. to skyldes hemoroider. Du må for guds skyld ikke holde igjen avføringen, for det vil forverre smertene! Pass på å drikke nok vann og holde avføringen myk (kan evt. bruke lactulose el.likn. en stund) og ta en tur på apoteket. Der har de reseptfrie midler mot hemoroider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...