celodi Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Vi begynte egentlig og være hjemme hos oss selv i fjor,og syntes det var kjempe godt!! Mamma og pappa var her da.. I år er vi bedt til svigers,kjempe koslig det altså,men synes det blir litt styr.. Vi har 2 unger,broren til sambo har 4 unger,og i tillegg kommer også søstra til sambo med sin samboer.. Synes ikke vi får kosa oss med gavene når alle 6 ungene løper rundt og hisser opp hverandre.Ungene får jo nesten ikke sett på gavene når de pakker dem opp,for da kan de miste deler osv som er med.. Ingen stor stue vi alle er samlet i for og si det sånn!! Svigermor håper vi kommer og maser en del..Vanskelig dette!!! Vet det blir styr om vi drar,og en rolig kveld om vi er hjemme.. Tenkte litt på og dra dit og spise og kanskje pakke opp noen gaver,men kjedlig og dra sånn fram og tilbake også.. Hoff=) Hva ville dere gjort?
trompetisten Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Jeg skal innrømme at jeg foretrekker juleaften med masse folk rundt meg, barn som herjer og ler Selv om det er utrolig slitsomt.... Synes faktisk det fort blir "kjedelig" med bare oss... misforstå meg riktig, koser meg med familien min, men jula for meg har alltid innebært masse folk, pakker, nisse på døra og god mat
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Skjønner at dere vil være hjemme, koselig med juleaften hjemme. Vi har det alltid her, så kommer de som har lyst og anledning hit. Hvis det ett år blir sånn at ingen kommer, vil vi nok reise bort. Jo fler jo bedre er mitt motto for sånne dager. Ja, det blir slitsomt, men du så koselig. Jeg hadde reist til svigers.
camilla^ Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Jeg hadde blitt hjemme om det er ett så styr, og dere ikke trives der. Men da må både du og din mann være enige om det syns jeg. Kun hatt en stressende jul (hos familien til min ex) så glad jeg slipper det lenger. Men selv om vi har vært veldig mange, og liten stue har vi klart å få det til å ikke bli så stressende. Det blir hva en gjør det til mener jeg. Forandre litt på tradisjoner, osv for å få den julen en ønsker.
celodi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 sambo mener egentlig at vi bør dra=) Jeg som synes det blir så mye styr med så mange unger som roper og herjer..jeg vil kose meg med mine unger på julaften,og ikke bli litt små sur for at de bare løper rundt som villmenn=) Det er ingen "regler" hjemme hos svigers,der får ungene gjøre litt som de føler for selv..
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Men det er jo så morsomt å få herje villmenn en sjeldent gang! Barna kommer til å digge det. Det høres jo så morsomt ut, sett fra mitt barnslige perspektiv, å være så mange barn på julaften. Kan dere ikke kose dere 1. juledag som er en typisk nå-tar-vi-det-rolig-dag?
Sivalur Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Skulle ønske vi hadde stor familie med mange barn som kunne 'herje rundt' på julaften.. høres helt topp ut! Vi har alltid bare vært meg og brodern når jeg var liten, og nå er det bare min lille i sin generasjon foreløpig. Hadde vært så gøy for han å feire med flere barn!! Hadde dratt til de jeg da, selv om jeg egentlig også er en sånn rolig type som ikke liker for mye herjing...
alvefrøken Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Takk for tilbudet, men si som ærlig er, at dere foretrekker julaften hjemme. Helt ærlig sak det. Masse stress med julegaver hit og dit. Det går jo an å dra på besøk senere i jula Her har vi hjemmejul
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 beste barndomsminne er jul hos bestemor sammen med onkel og tante, 2 fettere og en kusine, broren min og jeg, mamma og pappa, bestemor og bestefar. Bedre kunne det ikke bli. Festlig at dere kun tenker på hvor slitsomt det er for dere voksene, og derfor tror det er slitsomt for barna. Jeg fant ikke julestemningen på mange år jeg etter at vi måtte slutte å feire jula der. sukk. Savner det enda. Glad jeg kan gi ungen min jul hos sine besteforeldre selvom det så langt er bare hun som er liten der.
celodi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2007 ungene mine herjer hver dag,og har alltid masse unger rundt seg.. Jeg er VELDIG sosial og elsker og ha masse folk rundt meg.. Men på en dag som julaften så liker jeg at ungene kan få sett på gavene de pakker opp,og ikke bare må legge dem bort og pakk opp en ny en.. Og når det ikke er store plassen og sitter folk nesten oppå hverandre blir det ikke like trivelig!! Synes det er fint og ha egne tradisjoner og kose seg hjemme også,skal jo i juleselskap andre dagene=) nei,er ikke lett dette..
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Ikke lett nei, du og pappan får snakke om det og finne ut hva som er mest viktig for familien. Dere finner nok ut av det
celodi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2007 takk for det!! Joda,vi finner nok ut av det=)
tre små... Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 når du føler det sånn ville jeg nok heller vært hjemme og heller besøkt de en annen dag i jula. det er lov å takke nei:) vi har pleid å være mange og har vært koselig det.. men fra i år skal vi begynne ny tradisjon og feire jula hjemme. kommer til å være hjemme hvert år fremover da.. tror barna helst vil være hjemme om de har vært det i flere år og fått det som en tradisjon:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Ville nok dratt. Man må ofre seg litt noen ganger, og siden samboeren din vil og dere hadde dine foreldre i fjor, hadde jeg dratt.
celodi Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. desember 2007 Vi hadde bedt svigers hit,men det er liksom sånn at vi alle har dratt dit annen hvert år. vi ber sikkert svigers neste år til oss,for da er de alene.. Heller villa ha delt det slik at vi kunna vært med svigers når broren til sambo ikke er det. Blir ikke koslig når det bare er styr.. 6 unger på samme alder som løper rundt i ei lita stue er ikke trivelig=)
Northernlights Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Da jeg var gift i Norge,pleide vi dra til svigerforeldrene mine fast hver Lillejulaften. Da fikk alle de julegavene man skulle ha,og vi hadde en flott julelunsj der hos dem. Mange,mange barn! (fem søsken som hver hadde minst 3 barn) Jeg foretrekker en roligere julaften,men akkura den varianten hvor alle møttes dagen før, den likte jeg veldig godt! Fin tradisjon. Men julaften har jeg alltid likt var noe stillere, hjemme hos oss selv. Vi inviterte svigerforeldrene mine veldig mange "julaftene", og det er minner jeg setter pris på. Faren min og kona hans var der også, og mamma og hennes forlovede. Men aldri samtidlig.
mayaya Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Julaften er vi hjemme vi tre, og 1. juledag kommer alle hjem til oss. Foreldre, søsken og tantebarn - på lunsj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå