Gå til innhold

Ang vekten til lillegutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer lillegutt og han har lagt ganske masse på seg siden han ble født. Ved fødselen var han 3225 gram og 50 cm lang. På 6 ukers kontrollen var han 5200 (!!!) og 55 lang. 9 ukers kontrollen var han 6200 og 57 lang.

Han legger altså på seg rundt 330 gram i uka... ganske mye over gj.snittet i følge helsesøster.

Altså han ligger over på vekt og under på lengde... Bør jeg være bekymret? Jeg kan jo ikke nekte han mat heller da, han spiser hver 3-4 time og hver 6-7 om natta.

Noen andre som har opplevd liknende med sine babyer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min ble født 7 uker for tidlig, og har nå i en alder av 6 mnd. tatt igjen så mye at han ligger på gjennomsnittet!!! Var på 1/2 års kontroll hos legen og han var veldig fornøyd og da er vi strålende fornøyd!

Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Flott at han spiser godt og legger på seg.

Mange som har det motsatt.

Babyene vokser ulikt og dette vil jevne seg ut med tiden.

Skrevet

Syntes ikke det var så ille jeg da... Gutten min la på seg 500 gr de første ukene så gikk det ned til 300 gr. Han er nå akkurat passe stor gutt på snart 7 mnd. De vil ikke legge på seg så mye når de blir mer aktive,så det er ikke noe å bekymre seg over:) Bare godt de har litt å gå på da om de skulle bli syke el noe:)

Skrevet

Akkurat vært på kontroll med min 9mnd gamle gutt! 12,5kg og 77cm! lagt på seg masse og vært stor, men de siste mnd har han "bare" lagt på seg ca150g pr uke! Så det går seg til!! Godt med mye å ta i:) Også har han næringsvett.....veide under 3kg da han ble født.

Skrevet

åhh så flott å høre:=)

HS syns nemlig det var litt mye, men hun sa liksom ikke hvordan jeg evnt kunne regulere det liksom! :( Og jeg kan ikke forstå hvordan heller.

Jeg syns han er akkurat passe, men han har jo blitt stor fort liksom:=) hehe. Har også hørt at det kan stagnere litt. . .

Skrevet

Min h.s sier at det de har lagt på seg av mm forsvinner når de beg å røre seg mer! Vi har visst begge fløte i puppene:) Har sluttet å amme nå for ca en mnd siden. Selv var jeg stor og tykk som baby, er høy og slank nå:)

Skrevet

Min gutt la på seg 500 gr i uken i begynnelsen og nå er det ca. 300 gr. Han viede 6,3 kilo ved 6 ukerskontroll og veide ca. 7 kilo ved 9 uker. Helsesøster synes det bare er flott og bra at han legger på seg så mye.

Skrevet

ja det virker som det er kraft kost i jura:)hehe. for syns ikke jeg pupper han så ofte egentlig så forstår likom ikke at han legger på seg så mye:=) hehe.

Men jeg er bare glad at han er fornøyd og har noen ekstra valker:) hehe.

Skrevet

Synes ikke du skal bekymre deg i det hele tatt! Han ammes jo og han spiser med passelig mellomrom. Enten så slutter han å legge på seg så fort, eller så kanskje han blir en stor mann

Skrevet

Det var jo kjempebra. Min sønn tok ikke igjen jevngamle før han var 3 år. Han ble født 6 uker for tidlig. Var 2 1/2 år og 10.200 g.

Nå er han en aktiv gutt på 4 år og ligger midt på kurven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...