Gå til innhold

prevansjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bruker dere?? bruker cerazette, men blør bare!! er så lei at jeg tro jeg slutter, så får vi bare kjøre på med kondom til jeg ikke ammer lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også.. Jeg "satt" inn kobberspiral forje uke men den datt ut etter 2 dager... AU... Så nå veit jeg ikke hva jeg skal bruke..

Mulig et dumt spm men hva er cerazette?

Var foresten veldig fornøyd med kobberspiralen etter jeg fikk førsteman...

Skrevet

cerazette er en minipille. og man mister enten mensen,eller kan blø veldig uregelmessig står det i vedlegget.. og jeg bare blør... veldig frustrerende....

Skrevet

Cerazette er en p-pille, eller egentlig en type minipille som ikke må tas like nøyaktig som minipiller. Dette er den eneste typen prevenjons-piller man kan ta når man ammer. (Arrester meg dersom jeg tar feil....)

Jeg blør også mye av denne..... Men her funker ikke kondom....

Skrevet

jeg har satt inn hormon spiral for snart 4 uker siden. Blødde ca 10 dager, men nå er det bare litt sånn spor av og til... Så langt er jeg veldig fornøyd;)

Varer opptil 5 år, og det passer oss utmerket for tipper vi begynner prøvingen på ny om en 4/5 år:=)

Skrevet

Jeg bruker Conludag minipille..som man kan bruke når man ammer (der ble du arrestert Krokka og prinsessa..hehe). Jeg får ikke lov å bruke p-piller og andre hormonprevansjonsmidler pga en mangel i blodet som gjør at jeg lett får blodpropp, men denne fikk jeg altså lov å bruke pga lavt hormoninnhold og ingen østrogen..Har bare tatt den en uke så har ikke så lang erfaring med den at det gjør noe, men foreløpig er jeg fornøyd:) Har huskelapp på tlf hver dag 20.00 for den må tas til et fast tidspunkt hver dag for å være sikker:)

Skrevet

Hormonspiral (Levonova) har vi vært veldig førnøyde med!! Koster litt (ca. 1000 NOK) men så kan man ha den inne i opptil fem år. Fryktelig lettvint! Jeg mistet mensen helt men synes det var helt topp! :) Ble gravid ganske fort etter at vi tok den ut (2-3 mnd).

Så det er min anbefalning! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...