Gå til innhold

Helsesøstra blir jo aldri fornøyd!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når hun var her første gang på hjemmebesøk, sa hun at mini var stor og fin. Så veide vi 2 dager etter, og jadda, han var såå perfekt!

På 6-ukers kontrollen, "grenset han til det som var tillatt vekt"... ?!?! Eh, javel? Jeg har ikke tenkt og sulte han...

Nå, på 3 mnd, så har han strekt seg 6 cm, og kunne godt veid litt mer???

Når blir det bra liksom?

Og på 4 mnd's kontroll (har man egentlig det??), så skulle vi veie, for og se om han trengte grøt. "Ikke noe grøt før det", sa hun... Hvem døde og gjorde henne til sjef?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...kjærring....blås i ho.

er gutten fornøyd, er det det som teller....

Skrevet

Hva er målene på lillemann?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nå var han 6380gr, og var 64,5 cm lang :o)

Skrevet

Har ikke fått med seg at barn vokser og legger på seg litt i rykk og napp hun da. Og det KAN jo hende at du som mor vet LITT i allefall ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skulle jo tro at jeg var helt tett..

Han spiser nå, og er fornøyd, sover på natta, og smiler hele dagen :) Så jeg er ikke bekymret hverken over lengde eller vekt.

Tenk, stakkars, kanskje han blir 5 cm lenger enn gjennomsnittet..*grøss*

Skrevet

Huff, ja tenk om han blir det... hvordan skal det egentlig gå med han da???

Skrevet

ikke hør på henne du.. når snuppa mi var 3-4 mnd var hun en skikkelig god klump! hadde vel 3 haker,hehe.. de vokser jo sånn i rykk og napp at alle kan ikke være like.

Skrevet

hm... 300 g og 2.5 cm mer enn Anniken... høres fornuftig ut det da... Anniken var visst midt på streken...ikke hør på hun der!

Skrevet

Min kar var noe tyngre og litt lengre..

Så lenge gutten din er fornøyd, så syns jeg ikke du skal bry deg om så mye hva helsesøster sier..

Du kan jo få en annen helsesøsters vurdering..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, nei, jeg har ikke tenkt og høre på henne! Jeg klarer og være såpass fornuftig at han får den maten han skal ha, og VIL ha, ikke minst! Og vil han ikke ha, nei da får han la det være. Tvinger ikke i han mat fordi hu syns han kunne veid 200 gram mer altså...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

aner ikke... har de noe instutisjoner for SÅNNE barn? Haha ;)

Skrevet

Jeg vet ikke om det finnes noen instutisjoner, men du kan jo evt. prøve å få gitt han bort da.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tror du det går? Jeg ville ikke hatt en unge som var såå lang, og veide litt for lite altså. men kanskje noen har en som veier enda mindre, som vil bytte?

Skrevet

Hmmm... du kan jo betale for å få noen til å ta han da. Ellers så går det jo ann å stille han ut så andre kan få se han. Trekker jo sikkert mye folk med en som skiller seg sååå mye ut. Kan jo ta 20 kr titten.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

DET var en god ide! De pengene kan jo komme godt med nå i jula :P

Skrevet

Sikkert helsesøster av den gamle sorten der målene følges til punkt å prikke. Nå legges det opp til mindre mål av vekt og lengde hele tiden, men mest på at ungen er tilfreds og får nok føde.

Ikke ta deg nær av henne, hun mener det sikkert godt selv om hun har sterke meninger som hun kan holde for seg selv. Hun skal veilede deg, slik at du selv kan ta valgene. Hun må tone ned holdningene sine og ikke overkjøre deg. Det er DU som bestemmer når ungen din har behov for grøt og ikke Hun.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, jeg også trodde at de hadde gått litt mer vekk fra den hysteriske veiingen, så jeg skjønte egentlig ikke hvorfor vi skulle tilbake om 1 mnd.. det var jeg ikke med snuppa.

Men men, får vel komme og smile :o)

Hun må få ha de meningene hun vil, jeg bare jatter med :o)

Skrevet

veit om mange som ikke har vært fornøyd med helsesøstrene der..

Hør med snuppelure74 om hu er fornøyd. Du kan jo evt bytte til samme helsesøster som hu har hvis dere ikke bruker samme:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hoff ja, jeg har tenkt på det. men syns det er litt "skummelt" da... "hei, jeg liker ikke deg, vil ha en annen" :o) HEeh :o

Skrevet

Du skal ikke tenke på det, mini her var 6350 g og 65 cm på 6 MND kontrollen, og helsesøstera sa ikke noe på det.

Har en baby som er tidlig med det meste i forhold til "skjema", så har ingenting å si med vekta (til en viss grad selvfølgeli, alle har vært ganske tynne og små til alderen deres!)

Var også på 4 mnd kontroll, da dem mente at vekta burde følges med, men jeg har byttet helsesøster, nå har jeg en som faktisk er litt fornuftig!

Nei, stol på deg selv, det var det vi til slutt konkluderte med (og byttet bl.a annet helsesøster), du har jo ei fra før også, så da har du litt erfaring også :)

Forresten, hvor stor var hun? For selv om mini var stor ved fødselen, så ble det samme kurve (les: liten og slank) som dem andre for det.

Skrevet

Bare ta opp disse tingene med henne, og ikke bare jatte med. Da ser hun at du er en reflektert dame som har meninger og kan tenke litt selv. Tar hun det til seg er hun ikke profesjonell. Men det handler bare om måten man sier ting på.

Skrevet

Blir sinnsyk av mi helsesøster og, ho har hengt seg oppi at lillebror ikk spiser grøt. Han er 8 mnd, og har aldri likt grøt, og det gjorde ikke søstra hans heller, på snart 10 år. Det er det samme gnålet hver gang: får han grøt? nei han liker ikke, jamen han måååå ha grøt... til slutt eksploderer jeg, hør her for h...., HAN LIKER DET IKKE!!! Men du må prøve, aaarg blir gal av henne, skal dit imorra....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, ikke sant.. skal ikke være så lett!

Jeg kikka på helsekortet til eldste istad, og hun hadde samme målene som det lillebror har nå, når hun var 6-7 mnd. Hun var, og er vel kanskje enda, litt liten for alderen.

Det spiller faktisk utrolig liten rolle for hvem hvor stor, lang og bred han er, så lenge han er fornøyd, og spiser! (og selvfølgelig legger på seg, ikke går ned)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...