Gå til innhold

SE HER. Her kan ALLE lære noe :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, veldig utenom tema.. men interresant(synes jeg) :)

Hva er deres beste tips for hud, hår å negler???

Hva er den beste for huden vår?

Vi må jo stelle godt med oss selv :)

Håper at mange skriver noe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått en veldig fin hud etter jeg ble gravid.. Men er jo alltid fint med noen produkter :)

Til hendene min og neglene bruker jeg Vaseline Intensiv Care, hand and nail..

Til kroppen bruker jeg Vaseline Intensive Care, extra strength..

Til ansiktet bruker jeg Garnier Skin Naturals, Soft (har aldri vært borti noe som funker så godt.. elsker den)

Til håret mitt bruker jeg Redken, som kjøpes hos frisøren.. kjempe bra og den lukter himmelsk ;)

Også bruker jeg selvbrunings krem da.. hehe.. fra loreal.. veldig bra og blir sånn nøttebrun.. Men lukter ikke noe særlig godt.. hehe..

Så mye jeg egentlig smører meg inn med.. hehe.. Men selve svangerskapet har gjort sånn at jeg har blitt kvitt kviser og sånne ting.. :)

Skrevet

Litt kjedelig da, men må si at mine erfaringer er at det beste for huden er solkrem, vann og ikke røyking....

Skrevet

Jeg farger ikke håret, bruker shampo, balsam og kur. Når jeg bruker hårstrikk bruker jeg ikke strikk men jern på, for det sliter på håret.

Jeg klipper håret ca hver 8 uke. Føner ikke håret. Bruker heller ikke noe stesj i håret.

På huden bruker jeg bare en krem, å skrubber meg noen gang med saltskrubb.

I ansiktet bruker jeg bare en god ansiktskrem. Renser ikke huden, sliter ikke med kviser eller noe, Men er det lurt å bruke det alikevell??

Ellers klipper jeg tåneglene rett av(vil ikke ha inngrodde negler)

Å fingerneglene filer jeg korte da jeg syns dette er mer renslig å lettere.

Ellers tar jeg tran:)

Skrevet

bruker bare produkter fra Dr.melumad volare og simpel baby produkter.

Skrevet

Etter endel års utdannelse innen hår og make-up er den beste lærdomen jeg kan gi, er ikke bruk dagligvare produkter! Gå helst til hudpleier når det gjelder kremer og slikt, frisøren for shampo osv.

Egentlig veldig logisk! Selvom det er litt dyrere,så er det mye drøyere og bedre for huden.

Selv er plaget av vintereksem og har funnet mitt vidundermiddel i BioSilk silkeolje! Smører meg med den mens jeg står i dusjen over hele kroppen. Mange tror disse edle dråpene bare er til håret, men det er feil! :)

Skrevet

Drikker mye vann, det renser kroppen.

Skrevet

jeg har tørre lepper, noen råd mot det?????????????

Skrevet

Jeg har nettopp oppdaget en serie fra body shop: Hemp face protector eller noe heter ansiktskremen. Den er ganske fet, og veldig deilig nå på vinteren, men gir ikke meg kviser i alle fall. Den er helt nydelig! De har også en håndkrem i samme serie som er kjempegod. Hvis man har litt tørr hud er disse produktene helt supre! Koster ikke så mye heller, det er vel ca 150 for ansiktskremen.

Ellers støtter jeg den "drikk vann, unngå for mye soling og for all del ikke røyk"-holdningen, det er nok det beste man kan gjøre for huden sin:)

Skrevet

HTH og god gammeldags vaselin:) Har veeeldig ømfindtlig hud (tørr, atopisk eksem) så dette kan jeg skrive under på er gode produkter som man kan kjøpe på vanlig butikk.

kan dessuten ikke bruke annen såpe enn SebaMed (Kjøpes på apotek), men er sløv med håret.. Bytter på div sjampo fra butikken.. (Ikke noe å si for huden ellers).

Hadde ellers MYE mer eksem før i tiden og fant ut at olje er et magisk produkt.. Husker ikke hvilken men jeg går utifra at det blir det samme bare de er uten parfyme.

Olivenolje er forresten også fin for huden, men holder ikke alene som fuktighetskrem

Klem klem

Skrevet

Tar fotbad i ny og ned for å få bort hal hud :)

Skrevet

Drikker mye vann

Renser huden

Bruker Este` Lauder nattkrem og dior capture 60/80 øyekrem og dagkrem ( tips fra Vendela)

Dior håndkrem om sommeren og coldream fra Avene om vinteren.

Bruker olje i badevannet og tar fotbehandling et par ganger i året.

Biotherm bodylotion og olje eller den gode gamle spenol. Billig og veldig god.

Spiser D vitamin, Bvitamin,omega 3 og multivitaminer uten a og d.

Spiser sunn mat og mosjonerer............litt lite mosjon om dagen gitt ;D

Bruker alltid høy solfaktor og tar ikke solarium.

Samt skrubber huden et par ganger i mnd.

Skrevet

Huden - Dermalogica rens av og til (til vanlig bare dampes ansiktet),

Dermalogica active moist (uten ekle ingredienser)

Huden: Styr unna dagligvareprodukter!!!

Jeg bruker Joiko k-pack og redken all soft. Bestiller begge deler fra lookfantastic.com, da blir det ikke så dyrt.

Neglene mine er fine naturlig, så de er eu natural,.... (Men om jeg vasker flere dager på rad med grønnsåpe blir de hvitere og sterkere)

Skrevet

Jeg bruker dermalogica cleansing gel og skin smooothing cream. HAr prøvd mangefoldige kremer fra apoteket før, men har aldri funnet noe som passer min hud før denne. Kommer aldri til å slutte med den, selv om den er svindyr. Hudpleieren i salongen jeg kjøpte den i gav meg dette tipset: Det som skal være på huden( sminke; kremer osv) må amn kjøpe gode produkter ( hos hudpleier) mens peeling feks kan man kjøpe billig på vita eller lignende steder.

Skrevet

Renser huden morgen og kveld hvar dag, og bruker olje og dag natt krem:)

Bare produkter fra hudpleie!og frisør.

Går og til hudpleie en gang i mnd:)Deilig i tilegg det;)

Jeg renser huden selv om jeg aldri har hatt uren hud eller noe av den slag, ser på det som å vaske seg:)

Skrevet

Noen som har noen smarte tips om vintereksem på fingrene og hendene..?er så irriterenes.. Har prøvd den Apobase fra apoteket.. Men den hjelper veldig dårlig og tar flere timer før den tørker ordentlig..

Skrevet

Prøv den nye Canoderm salva 5% karbamid...den hjelper min eksem litt hvertfall......

Skrevet

Spenol funker mot det meste, forebygge strekk merker (ikke bevist da), tørre lipper, tørr hud. Koster kjempe lite!

Jeg har aldri hatt hud plager, eller problemer med håret og har aldri lagt ei krone i vedlikehold. Og jeg har farget håret mitt siden jeg var 12 år!

Kanskje vært heldig jeg da:)

Men har sluttet farge særlig nå og bruker bare sminke rundt øynene, min erfaring er at om man tetter igjen huden så blir den urein som bare det.

Skrevet

Nå skal dere høre...

Jeg fikk høre at man ikke skulle bruke produkter som man får kjøpt på Rema , eller slike plasser. Man skulle snakke med parfymeriet/Hud&Spa , etc... så jeg gjorde det da, snakket med en meget fancy dame , som sa : Du som har litt fet , små kvisete hud skal bruke Denne serien. Her skal du ha rens , skrubb & natt/dag krem.

Den gang var jeg 18 år. Fikk litt kviser rundt mensenperioden , og etter sinnsyke fyllekuler. ellers var jeg glatt som ei banræv....

Så jeg brukte disse produktene jeg da.. Å fikk plutselig masse kviser! Jeg kontaktet kvinnen jeg hadde kjøpt produktene hos å forklarte situasjonen. Hun sa at det måtte jeg regne med , for all " skiten" i huden skal ut først. Hørtes logisk ut i mine ører.....selvsagt når en proff sier det så......

Så jeg forsatte , og forsatte , kjøpte produkter for flere hundre kroner i mnd. At jeg har brukt mange tusenlapper samlet på dette , kan jeg banne på.

Etter 1 års bruk var jeg så herpet i ansiktet. Jeg hadde byller , jeg sprakk , MASSE solmodene kviser. Hele ansiket mitt verket!

Jeg kunne ikke vise meg ute blant folk , jeg så virkelig ikke ut.

Å jeg er ikke jenta som er skikkelig dolly av meg , å kikker i hvert speil jeg ser i... Foreldrene mine ble skikkelig sjokkert da de traff meg , å lurte på hva som hadde skjedd...

Jeg dro til Hudlege , fikk tabelett kur , Dalacin , osv..,,

Neida, ikke noe som hjalp.

Helt til mora mi da : Nå kutter du ut de der jævla produktene dine. Jeg lover at på en mnd er du god i huden igjen.

Vask huden din med vann! Ikke såpe , eller rens , eller noe som helst. Bare vann.

Blir du skikkelig tørr i huden din , smør med spenol. Å viktigst av alt : Drikk vann , og la huden få luft.

Etter en mnd , kanskje bare 3 uker var jeg 70% bedre.

Noe arr har jeg endag i dag , men pytt sann.

Jeg har mest lyst til å skalle ned den dritt kjærringa som prakka på meg alt dette ! Jeg skulle hørt på mora mi fra dag 1 !

I dag sverger jeg til vanlig vann , smører meg litt med en krem fra apoteket om jeg føler behov.

Jeg drikker litervis av vann!

Kroppen min smører jeg inn med spenol , dvs magen & brystene.

Litt anna stasj på bena osv.

Bruker shampo fra butikken , som jeg varierer på merket.

En kur i ny og ne . Klipper håret mitt når pengeboka tillater det , da koster jeg på farging også.

Ellers er ny sminke luksus for meg , der kjøper jeg alt på parfymeri. Men aldri aldri hudprodukert,.

Så har jeg mengder av parfyme da... :-)

Skrevet

Lite profesjonelt av dama som anbefalte deg disse produktene. Det er lett å skjønne at du har allergi mot noe av stoffene i produktene.. Da reagerer huden sånn..

Husk at om du bruker shampo/balsam fra butikken, legger det seg som ei hinne i hodebunnen og rundt hårstrået. Tykt silikonbelegg, som må renses bort.

Skrevet

Jeg synes jeg kan høre produsentene og importørene av disse produktene le hele veien til banken:))

Nei, takke seg til spenol - går like bra til spener som til jur.

Skrevet

noen som har noen råd mot sorte prikker på nesen???

Skrevet

hode over varmt vann(dampe ansiktet) har jeg hørt er bra for sorte prikker. vet ikke om det funker, men billig å prøve noen ganger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...