Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Er så skuffa og sliten av allt at fy. Har ei iat på 10 mnd som begynner og kreve en god del oppmerksomhet. + at jeg er gravid. Har siden første kontroll fått vite at jeg i dag var ca 18 uker på vei i og md at jordmor fant hjerte lyden md en gang da hun prøvde og hun sier dt er helt umulig å høre den i uke 8. som jeg kanskje trodde. hun mente jg var 11 uker på vei da. I dag har jeg vært på UL og termin var fortidlig å anslå for jeg var i allefall ikke kommet lengre en uke 15. Blir galllllll!!!!!! Det vil si at jeg får en gigant baby igjenn. ( i følge SFmålet som da ligger over det grønne felte, og kom ikke å si at det ikke har noe med størrelsen på babyen å si for det har det. vet at livmor og mengde fostervann er forskjellig men størrelsen på babyen er også avgjørende)Frøkna var 4000 og satt fast både oppe i bekkenet og med skuldra ada hun kom slik at det var en h... fødsel + at jeg måtte sy nermere 30 sting pga skuldra. Jett om jeg gruer meg til å skal føde igjenn. Greit nok men var så uheldig og nevne det for samborn ang. størrelsen . Han holdt på å klikke. nå måtte jeg holde opp, evig pesismist, sur på alt ingen ting var godt nok for meg lengre og guderne må hvite alt han greide føre ut av seg. Så mye forståelse for redselen for føselen og bekymringene mine. Tror jeg blir gal av hele fyren. Greit han ikke har kjent på kroppen hvordan n fødsel er og hvor j.. det er å være syd far a-å innerst til ytterst men å bli så sint for at man er bekymmret. Er det jeg som er hormonell eller er det han?? Deilig å få ut litt frustrasjon her hoss dere. bleklager lengde og negativt innhold.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Syns du har rett til å være både skremt og redd jeg altså. Nå har ikke jeg født før, men alle er vel redd for en helvetesfødsel og når man da opplever den er det vel ikke rart om man freaker litt ut når nestemann er på vei. Og hvis den lille er 10 måneder gammel er det jo heller ikke så lenge siden forrige fødsel. Og det er sikkert litt hormoner også, men de kommer jo naturlig med! Stor klem til deg!!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 mitt symfysemål lå over hele veien. sist.. og fikk ei tulle på 2970 . så det har ikke alltid noe å si nei:) nå ligger det på samme som sist og ikke no unormalt med størrelsen nå heller. så ikke beskymre deg enda:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 sitter og tenker akkurat det samme som deg! UL er jo frivillig, og samme hva man sier ang at alle barn vokser tilnærmet likt frem til uke 19 så er IKKE alle barn like store! Og erfaring fra første svangerskap har gjort meg veldig veldig skeptisk til fastsettelse av termin ved UL. Da var jeg først på en tidlig ultralyd 6+2, fordi jeg nettopp hadde hatt en større operasjon, og det stemte helt overens med menstermin. På ordinær UL ble jeg likevel flyttet 11 dager tilbake - nytter jo ikke å argumentere med legene - snakker til døve ører. Jeg hadde litt oppfølging, men ny UL i uke 28, og da tilsvarte målene seks uker forskjell på den nye terminen! Det er jo helt vilt, jeg stoler overhodet ikke på at de alltid måler rett! Jeg gikk ni dager over mens termin, fikk et barn på 4,2 som tydelig var overtidig... Med forrige mann gikk jeg hele 20 dager over termin og fødselen måtte settes igang, denne gangen var det også stort og overtidig barn. Nå, på ordinær UL ble jeg satt 14 dager tilbake i tid, og jeg nektet å godta det, fordi vi har ekstremt sjeldent sex og jeg vet hvilken dag jeg hadde det, som stemmer overens med eggløsning. Og jeg fikk positiv test dagen etter jeg ventet mensen. MEN, legen tror heller på kjemisk positiv test, og at en sædcelle overlever i minst 11 dager - så det nytter nærmest ikke. Skal på ny UL i dag, og jeg frykter at babyen ikke har vokst nok til at han får et godt nok mål... Angrer veldig på at jeg gikk - det er jo frivillig, men man vil jo gjerne vite at alt er bra! Man skulle bare bruke UL til å fastsette termin i de tilfeller hvor det er stor usikkerhet.... Legene stoler altfor mye på maskiner og ikke på mor! Du bør kreve å få en ultralydtime til, for tre uker er jo bare helt vilt!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Ja 3 uker er helt villt. Syns det er vilt at man hører hjerte lyden i uke 8-9 og at man kan få stråle klar positiv test 9 dagr etter at man skal ha blitt gravid. Skal som jeg skrev i første innlegg ha ny UL i januar men,har ingen tro på at det blir den store forskjellen. De holder på sitt. Mitt store marerit er å gå på overtid i og med all fokusen på at det er større fare for døfødsel. Angrer bittert på at jeg dro på Ul. Men kan vell ikke gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Mitt symfyse mål lå veldig høyt første gang. Fikk et barn på 4520g. Brukket halebein.
Silkemage Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Greit nok at du er redd for å føde igjen. Men skuffa og lei??? Synes det er harde ord jeg da. Vær glad at du har muligheten til å få barn, det gjelder ikke alle. Synes at du bør ta deg en prat med jordmor jeg, så kanskje hun kan hjelpe deg. Kanskje kan du søke om keisersnitt hvis barnet ser ut til å bli for stort for deg? Synes ikke at 4 kg er en gigant baby heller, har venninner som har født barn som har vært mye større enn det. Men vi er jo alle forskjellige i bekken-størrelse da.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #8 Skrevet 12. desember 2007 Kjære silkemage. Vet alt om at ikke alle kan få barn frøkna mi er resultatav 2. gangs prøverør.Er lei av at samboeren skal kjefte hver bidige gang jeg sier noe han ikke tolker posetivt. er sliten av å være gravid syk og med en på under 1 år som krever sitt. Men orker ikke utbrodere alt her. Ville bare si at jeg er det. kanskje det skaper litt mer forståelse for hvorfor en slik" bagatel" som det å kanskje må gå 3 ukr på overtid er for noen ikke er dt for meg. Og hva som er gigangt baby for mg trenger ikke være det for vennina di. Kun jeg hvet hvor mye jeg måtte sy og at ho sat fast 2 ganger på tur ut å mått hjelpes ut av jordmor litt mer enn det som er vanlig. kjipt å måtte ta keisersnitt dersom jeg heller kunne blitt satt i gang 1 uke før min termin. noe som er utelokket ettersom det da blir 1 mnd før UL. terminen.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2007 #9 Skrevet 12. desember 2007 Om du er bekymret for størrelsen, krev å bli fulgt opp med ultralyd frem mot fødsel.... Spesielt siden du har hatt en vanskelig skulderforløsning, er det viktig at dette blir fulgt opp!! Selv om du ikke har gått til termin, burde fødsel settes i gang om det ser ut til at babyen runder 4 kg! Men husk at det er stoooor mulighet for at det går lettere å føde et så stort barn nå andre gangen. Førstemann har banet vei! Og du har en fordel med at det er så kort stund siden! Ta en alvorsprat med mannen din! Det går ikke an å avfeie bekymringer du har.... du må jo kunne snakke med han!! Skikkelig feigt av han å ikke ville høre på det du har å si! Jeg skal bli fulgt opp med ultralyd selv frem mot fødsel, fikk ei jente for 3 år siden på 4000 g. Var heller ingen fin opplevelse, men ingen skulder som satt fast....bare hodet.. Venter gutt nå, og regner med større barn, gruer meg!!!! Har blitt "lovet" å bli satt i gang om barnet stiger godt over 4 kg..... Mannen min må bare tåle å høre på alt det jeg har å si om å grue seg... om han ikke hadde støttet meg, hadde jeg blitt skikkelig skuffa og tatt "en oppvask" med han! Lykke til! Snakk med lege og jordmor om dette, og sørg for å bli fulgt opp!
Mops7 Skrevet 12. desember 2007 #10 Skrevet 12. desember 2007 Min nr to satt fast på sammemåte som du beskrev, de måtte fysisk inn å draaa henne ut. >Min trøst til deg er at gangen etter ble jeg spådd (av legen) et større barn pga sf mål, men ut kom en baby på et halvt kilo MINDRE (4000g) og fødselen gikk som en drøm:) Håper på det samme for din del. Lykkeønskninger fra meg til deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå