Gå til innhold

Nå trenger jeg sykemelding..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 uker gravid, jobber 100% som assistent på en skole. Jeg har en veldig krevende arbeidsdag hvor alt går i ett hele dagen. Ståing, gåing og konfliktløsning/irettesetting. De siste ukene har jeg kjørt hjem fra jobb etter endt arbeidsdag og jeg har skreket nesten ustoppelig hele ettermiddagen.. (Det er ikke likt meg!) Kan ikke forklare hvorfor jeg griner, men føler meg bare helt hjelpesløs og utslitt.

I tillegg til dette har jeg hatt en del kynnere(tror jeg det må være) flere ganger mot slutten av arbeidsdagen. Det strammer/knyter seg i magen, og den blir helt hard.

Samboeren min har bedt meg gå til lege for å få sykemelding, og nå føler jeg virkelig at det er det jeg trenger. Men jeg vet ikke hva jeg kan si til legen for at han skal sykemelde meg. At jeg er så sliten at jeg griner hver dag? Men er det noen unnskyldning for å bli sykemeldt..?

Jeg har bare hatt denne jobben i 7 uker. Er det nok for å få sykepenger?

Det ble litt langt det her, men håper noen har gode råd..

(samme innlegg som på Gravid - sykemeldt, men d var ingen der inne..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal si til legen din akkurat det du har skrevet her. At du bare griner når du kommer hjem tyder på at du er utslitt kjære deg! Kan ikke tro at noen lege ville nekte deg sykemelding når du har det slik. Etterhvert kan det kanskje bli aktuelt med gradert sykemelding, og tilrettelegging av arbeidsoppgaver.

Du må ha hatt jobben i 4 uker for sykemelding, 8 uker for egenmelding. Ring legen din du, det er ikke bare enkelt å være gravid og jobbe 100% i et trøste og bære yrke. Lykke til, og god bedring!

Skrevet

hei legen din vil nok ikke nekte deg sykemelding

høres ut som kynnere du har og, og det kan være tegn på at du må ta det mere med ro...

jeg ble sykmeldt pga mye kynnere tidlig..

lykke til videre

Skrevet

Takk for svar begge to:)

Har ringt legen, men fikk ikke time før torsdag. Vet dere om han kan sykemelde meg fra i dag av, på torsdag? Altså med "tilbakevirkning"?

Skrevet

Legen har ikke lov til å skirve ut sykemelding med tilbakevirkende kraft, men ring en gang til i dag, kanskje du får sykemelding til torsdag pr telefon. Lykke til!

Skrevet

Min gjør det ihvertfall....

Skrevet

Min også, men det har kanskje med at man har tatt kontakt. Tror ikke han hadde sykemeldt meg fra denne torsdagen om jeg ikke hadde ringt i dag og fått time til undersøkelse neste torsdag hvis dere skjønner hva jeg mener...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...