Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 I alle mine barndomsår fikk vi alltid hjelpe til md å pynte juletreet. Husker det så godt, og alle de bildene som ble tatt.. Jeg vil at mitt /mine barn skal få den tradisjonen og kosen me å pynte juletreet. Etter juletreet er ferdigpyntet var det julegrøt!!
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Vi pyntet alltid treet sammen på lille juleaften med gløgg, julegodt og julemusikk. Sånn er det også for mine barn. Er så kos atte :-)
;o). Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Her i huset, skal vi ha div. uknuselig julepynt. Så kan lillegutt være med å pynte alt han lyster. I helgen var vi ute i skogen, på en plass vi ofte drar til, og pyntet en gran derute, med keramikk-"pepperkake-"figurer, det var kjempestas. Jula er jo barnas fest, ikkesant? Jeg gleeeder meg til å pynte tre sammen med min lille gullklump!
* 5 om dagen * Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 vi skal pynte treet her på lørdagen, før julaften... og ble glad da jeg så at dere kom med tips. skal lage grøt jeg også, også ha gløgg....både til oss og til barna.... det tror jeg blir koselig...
Sentralstøvsugeren Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Hm? Er det virkelig noen som ikke lar barna pynte???? Her er det ungene som pynter det helt alene!:)
* 5 om dagen * Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 selvfølgelig pynter barna her i huset treet vårt, tenkte mere på de ideene ang kosen etterpå.... er vel de litt vel perfekte som ikke lar barna sine pynte treet...
pøber´n & je Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Her pynter guttungen juletreet ja. Hjemme hos foreldra mine, er det fortsatt vi "unga" (på 33, 31 og 26 år), som pynter treet. Om vi ikke skal la de mindre overta den jobben der og.
solstråle69 Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Hmm.... Jeg er vant til at mamma pyntet treet sent på lille julaften, etter at vi barna var i seng. Vi gledet oss veeeeeldig til å stå opp å se det på julaften! Det var vanlig hos mine venner også. Nå er snuppa bare 2 år enda, men jeg har lyst til å føre denne tradisjonen videre. Utifra svarene her, skjønner jeg at da er jeg rimelig "unormal". ;-)
camilla^ Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Alltid vært med og pynta juletreet hjemme, og skal gjøre det i år igjen hos mamma. Siden vi er der på lillejulaften og utover. Som vi har erfart før så skal juletreet bindes fast. Eldste tuppa fikk det over seg her ett år, heldigvis traff det en stol først. Men i år er det vilter katt og hund, og tre små unger der så må ta det litt rolig. Men juletreet blir pyntet mens stua er bomba!! Vinduene i stua blir nemlig vasket denne dagen, så da er det ett evig kaos i stua. Men det er slik det skal være, det er så deilig å nesten ha blitt ferdig til grevinnen og hovmesteren begynner, for da kan pappa støvsuge etterpå (eneste dag i året han gjør det, og kun etter grevinnen) Siruppsnipper og brus hører denne dagen til.
* 5 om dagen * Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 når jeg var liten ,for noen år siden( ca 35 år eller noe sånn...hehe) pynta alltid mamma treet seint på kvelden, men jeg sto opp midt på natten, slo på lysene til juletreet, og satt lenge og kikket, men dyna mi godt pakka rundt meg...det var min tradisjon... den tradisjonen har jeg ikke ført videre til mine barn, da jeg skulle ønske jeg kunne være med å pynte når jeg var liten...
1stor1liten =) Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 snuppa var med sist år (første året vi hadde tre) og pynter nok ennå mer denne gang som hun er blitt 2 1/2 år. har ikke noe tradisjon med julegrøt å sånt,men julemusikk må det være
Vipsenmamma Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Ja herregud, selvfølgelig skal tre-åringen få pynte treet alene. Spiller ingen rolle om all pynten henger oppå hverandre på de nederste grenene og absolutt ingenting oppover. Lysene blir for vanskelig for henne så de får vi droppe. Det viktigste er jo at hun koser seg og ikke hvordan resultatet blir.
Bruble Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Nei, ikke enda ihvertfall. Ungene er 5 mnd og 2,5 år og har til nå ikke vært med å pynte treet. Men jeg tenker at når de blir større skal de få lov. Nå er det gubben som "endelig" får pynte treet. Da han var liten var det hans storesøster som regjerte med det, og han fikk ikke være i nærheten. Synes og det er litt kos å overraske de med ferdig pynt tre på julaften:) LilleVille blir nok sittende lenge å bare kikke på det:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2007 Mens jeg sitter her og leser gjennom svarene gleder jeg meg bare mer og mer til jul!!! Ååå.. Hehe:) Ser at det er noen som ikke har fått lov til å pynte juletreet. Og jeg skjønner at mange foreldre gjerne ventet til barna var i seng for å få juletreet pyntet til slutt. I en stressende familie, i en stressende tid, er det ikke så lett å få gjort alt. Skjønner at noen har ventet til barna var "Borte". Men jeg kunne aldri ventet til Daniel var i seng. Jeg husker så godt de stundene hvor vi var.. Lykkelige og jeg og broren min gikk og hentet ting, noen ganger kranglet litt fordi "jeg ville ta den engelen og lign" Og på julaften var det førstemann opp for å legge pakker under juletreet!
Trollemor og snuppa! Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Ja, selvfølgelig! Det er jo tradisjoner med barna som gjør jula til ordentlig jul!! ) Blir første gang i år da.. I fjor var hun bare ett år! )
tre små... Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 ja de er det. største var bare 1 1/2 i fjor men fikk jo vært med litt for det... i år regner jeg med ho kan være med enda mer.. og lillesøster litt også husker godt vi pyntet treet når vi var barn!! og det var noe av det som virkelig gav julestemning..!!
rødhette* Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 som solstråle69 var det ei stund vi kom ned på julaften til ferdigpynta tre, og det var veldig spennende og stor stas. Men ei stund var vi med, når vi ble eldre. Lillegutt er 11 mnd, så han blir ikke med i år. Regner med at de første årene blir det den samme spennende følelsen jeg hadde, så blir han med når han blir større og ønsker det.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er vant med at vi barna er med og pynter juletreet lillejulaften før vi spiser grøt med mandel i. Så spiser vi julegodt og drikker gløgg etterpå Den tradisjonen vil jeg føre videre til mine barn, men kommer til å vente til neste år. Han er under 2 år i år. Så i år kommer han til å våkne til nypyntet julehus:)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Han skal foresten få bli med å pynte huset:) Det er litt enklere for små barnehender:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå