Gå til innhold

Vi blir ikke enig...Arv..noen som vet????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann sin mor vil gi arv til en av sine sønner fordi han trenger penger...hun eier ingenting,bare leier!

Hvordan kan hun gi fek.300 000 da og skrive at den andre skal få når hun faller fra..og vi vet hun ikke har 1/2 mill på konto (og uansett de kunne jo vært brukt opp når nr 2 skal arve..SEE?? jeg skjønner ikke....gjør dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom hun bare dret i å kalle det arv ville floken være løst, for hun bestemmer selv over sine penger. Og det er nok det som kommer til å skje tenker jeg. Dersom dette går som forskudd på arv tror jeg at den som har fått vil stå i gjeld til den som ikke har fått dersom boet ikke løser inn.

Skrevet

Hun har full rett til å gi bort pengene sine til hvem hun vil så lenge hun lever og er ved sine fulle fem. Hun kan bruke dem opp på meningsløst forbruk også forsåvidt, slik at ingen arver noe som helst.

Jeg skjønner veldig godt om det føles urettferdig for dere! Slike beslutninger kan føre til mange vanskelige følelser og forhold, og de fleste foreldre skjønner vel at de bør være rimelig rettferdige.

Skrevet

Hvis han får dem i forskudd på arv, innbiller jeg meg at han kan bli skyldig dere penger når hun dør dersom det ikke finnes verdier til din mann også. Men det er jeg ikke sikker på.

Utover det kan hun gjøre som hun vil med sine penger, med mindre hun sitter i et uskiftet bo etter faren til din mann og hans bror. Da har din mann rett på sin del av farsarven.

Skrevet

Det er sant. Hun kan ikke gi ut forskudd på arv dersom hun sitter i uskiftet bo. Det er jeg nesten helt sikker på. Da må din bror skiftes også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...