kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 andre enn meg som studerer/jobber med masteroppgave/dr.avhandling/jobber etc. i tilleg til å ha baby? syns det er deilig å bruke hjernen litt til andre ting. er ekstra koslig å bable med babyen når jeg har jobbet effektivt 1 time eller 2 med noe med litt tyngde og faglig utfordring...ser jo at om jeg ikke hadde hatt avhandlingen hadde jeg brukt mer tid for eksempel på dib og at det kan blir ganske hjernedødt og litt vel mye baby:) andre?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 *knis* morsomt innlegg...hehe...
gobop Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Det er bare 3 uker siden fødselen, men jeg savner allerede å fordype meg litt i andre ting. Hvis jeg er heldig sover babyen kanskje to halvtimer i løpet av dagen på det lengste, så jeg rekker aldri mer enn smårydding. Når rutinene er mer på plass, skal jeg begynne å jobbe litt hjemmefra - det gleder jeg meg til, selv om jeg er superglad i babyen
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Skulle ønske jeg kunne bruke litt tid på andre ting... Men har skal det IKKE soves mer enn 10 min. Heller ikke på natten... Hva gjør babyen på når du studerer?
Surfinia Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg studerer og ble i går ferdig med siste hjemmeeksamen. Deilig!! Selvsagt har det vært litt slitsomt og litt uvant. Blir jo avbrudt i skrivingen litt oftere enn vanlig, men blir også mer effektiv den tiden jeg jobber. Skulle nok klart å fordrive tiden med noe om jeg ikke studerte også, men godt å ha noe annet enn baby, selvom jeg er veldig glad i han og kosestundene våre :-)
ariel78 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Jeg studerer på halvtid, helt enig det er kjempe deilig og ha noe og bruke hodet på i permisjonen, særlig siden det er min andre permisjon i løpet av kort tid.. Jeg leser når babyen sover, på kv og får litt hjelp av besteforeldre nå i eksamensperidoden..
Luans mamma Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Ja,men jeg føler det motsatte... Er utdannet lærer og bestemte meg for å ta litt mer norsk (30 st.poeng), siden jeg skulle være hjemme med baby. MEN, her er jeg forferdelig skolelei etter 4 år på høyskole og 1 1/2 år på Universitetet, så motivasjonen er på bånn. Jeg studerer da på kveldstid når gutten har lagt seg, for han sover bare 30 - 45 min av gangen, og da gjør jeg heller litt husarbeid. Men når kvelden kommer, sånn som nå, har jeg mest lyst til å bare ligge i sofaen og lese en god bok eller se på TV eller sitte litt på nettet og bare koble helt ut. Dessverre er det muntlig eksamen om ei uke og jeg har nesten ikke lest. Men nå har jo jeg en utdanning og det er kanskje derfor jeg ikke stresser så innmari. Hadde vært greit å klare eksamen, men det er ingen krise hvis jeg stryker liksom...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Har 5 års universitetsutdannelse og permisjon fra en krevende og spennende stilling, nå koser jeg meg med å "bare" tenke på babyen.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Samme her. Yrkeslivet mitt gikk i hundreogtjue (journalist), det gjorde hjernen min også. Koser meg nå. Men jeg er en type som går helt og fullt inn i ting, på barnefronten slår det blant annet ut i at jeg i tillegg til å kose meg med jenta leser alt jeg kommer over om utvikling, oppdragelse, osv. Da får jeg teoribiten min også. Interessant å observere og stimulere et rykende ferskt menneske. Her er det altså prosjekt "menneske" for alle penga om dagen.
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Ja, jeg er student ved siden av mammarollen. Har 4 år fra universitetet og tar nå praktisk pedagogikk for å kunne undervise i fagene mine :-) Hadde tre ukers praksis når mini var fra 4 mnd gammel og skal ha tre uker til når han er ca 9 mnd, er deilig å komme seg ut litt ja og gjøre noe annet. Reiser også på seminar noen helger i halvåret og studerer ellers hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå