MartheMor+Lillegutt Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Vi skal ha ribbe til middag på julaften. Problemet er bare det at vi reiser til London 19. des og kommer tilbake lille julaften. Når bør jeg kjøpe inn ribba? Bør den være fryst? Synes jeg har hørt noe om at den skal ligge i kjøleskap så og så lenge før tilberedning? Hjelp!
La Perla Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Bestill den i god tid, og hent den lille julaften. Den skal ligge med salt/pepper 1-2 dager før steking, så da blir det 1 dag for deres del. God tur til London.
Stjerne37 Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Siden dere kommer hjem på lillejulaften ville jeg kjøpt fersk ribbe den dagen og la den ligge md salt og pepper til julaften. Regner med at hvis dere fryser den å ikke kommer hjem før sent på lillejulaften så rekker den ikke å tine ordentlig,men går sikker bra uansett da.
* 5 om dagen * Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 hva med å "dytte"problemet over på en i nær familie?? den skal jo helst ligge et døgn med svoren ned i vann, for å få sprø svor. så kan dere hente den der på lille julaften eller noe sånn..... best å kjøpe fersk ribbe....om du får det til da...og rekker det.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg tror jeg ville bestilt ribba.... Er nok ikke mye ribbe igjen lillejulaften.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå