Gå til innhold

Nå er det (snart) jul...igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er først nå begynt å tenke på forberedelser, men nå er førjulsstemninga kommet til gangs!!! Jeg kooooser meg!

Så er jeg liltt nyskjerrig på hva alle dere andre pleier å fylle førjulstida og selve feiringa med. Hva baker dere? Hva spiser dere på julekvelden? Har dere faste ting dere gjør de ulike dagene? Hva har du på juletreet? Hvem feirer dere med?.....

Kort sagt; hva må til for at jula skal bli slik du ønsker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg baker svært lite.. Skal kjøpe ferdig i år, og heller bake noen konfekt-lignende kaker.. Går lite kaker her i huset..

På julekvelden skal vi ha ribbe, sossisser, medisterkaker og stek.. Med riskrem og rød saus til dessert såklart =)

Skal feire julaften på lille julaften i år, siden jeg jobber kvelden på julaften.. Så vi skal pynte treet på bittelillejulaften, med julemusikk i bakrunn..

På juletreet i år må vi henge knusbare ting litt høyere opp tenkte vi.. Så får myke ting henge nederst..

Vi er annenhvert år sammen med svigers og mine foreldre.. I år er det mine foreldres tur, så de pluss min bror og svigerinne kommer hit til oss.. Håper å få feire hjemme de nærmeste åra, at de heller kommer hit..

Har også i år tenkt å lage en tradisjon med våre venner/juniors venner med å invitere til grøt- og gløggfest.. Prøvde meg med en helg før jul, men det var nesten ingen som kunne.. Så da bestemte jeg meg like gjerne for å ta det i romjula.. =)

Oj.. litt langt..

Skrevet

her spiser vi ikke så mye julekaker. men har kjøpt inn ferdig pepperkakedeig så dattera mi får lov og bake litt. det var jul for meg når jeg var liten sammen med norsk julemusikk.

til jul så mååå jeg bare ha mammas hjemmelagededefiakake, hjemmelaget sursild, og hjemmelagede aspikk. ingen jul uten det. så det må hun komme og lage til meg.

nå skal hun være hos oss i jula da.

til jul er det bare meg,min samboer minsta mann og mamma. stille og rolig. jeg vil ha pinnekjøtt, mama ribbe og samboer kalkun. hehe... så da blir det ribbe, mamma er jo gjest.

lille julaften så har vi som tradisjon og ha nissegrøt med mandelen.

nå er elstejenta så stor at på juletreet er det mest skole og hjemmelagde ting på. hehe. det betyr mye for hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...