Håpefull mamma Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 har så lyst til å bake. men har så lite oppskrifter. noen som kan hjelpe med oppskrifter på skolebrød og en god sjokoladekake? evt. andre gode kaker/småbrød. merk: er ikke så god på bakefronten, så det må ikke være noe kompliserte greier )
Mortil3nydeligejenter Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 www.detsoteliv.no Her finnes det masse deilige oppskrifter )
Håpefull mamma Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2007 men finner ingen på skolebrød...?!
majsenna™ Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Bruk oppskriften til skolebrød-stang!!
Håpefull mamma Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 ingen som kan hjelpe?
Håpefull mamma Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2007 finner du den på detsoteliv.no?
Maigullet Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Den oppskriften på skolebrødstang ligger inne på detsoteliv.no ja - og den er kjempegod!! -og lettvindt -også er det ei oppskrift på ei sjokoladeskuffkake som heter barnas beste sjokoladekake der også, og den er himmelsk Bakte den til barnebursdag her i høst, og sambo har mast etter mere siden det...
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 muchy sjokolademuffins (blir sånn saftig gode og bittelitt klissete ) 250g hvetemel 3 ts bakepulver 1 stort egg 150 g sukker 1 ss vaniljesukker 8 ss solsikkeolje 150g melk,youghurt el. rømme (jeg bruker youghurt naturell) 1-3 ts kakao 180grader midt i ovnen 20-25min, bruk dobbelt formpapir evnt muffins bakeform som smøres med smør/mel bør sjekkes etter 15 min med en pinne/gaffel...skal henge littegrann igjen på gaffelen når de er ferdige. La dem stå på rist med kjøkkenhåndkle over til de er lunkne mmmm....fikk lyst til å bake dem selv nå, men blir brune pinner i dag
majsenna™ Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Ja, jeg har bakt skolebrødstengene mange ganger, og det er en enkel og god oppskrift. Bare å trille runde boller istedenfor stang. Sjekk menyen på venstre side inne på www.detsoteliv.no så finner du den. Ligger sikkert under gjærbakst. Lykke til
En til! Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Supergod sjokoladekake her... Skal være litt myk i midten, ikke helt gjennomstekt, litt brownie-aktig. Kan nytes både med og uten glasur. Må oppbevares i kjøleskapet. Nesten enda bedre dagen derpå... Veldig god med vaniljeis. Stekes på 175 grader i 35-40 min. Bruk rund kakeform, 22-24 cm i diameter. 125 g kokeskjokolade 150 g smør/margarin 200 gram sukker 2 egg 175 g hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1 dl melk 1) Smelt smør og sjokolade sammen på veldig svak varme, rør rundt hele tiden så det ikke svir seg. 2) Visp eggedosis av egg og sukker 3) Bland smør/sjokoladeblandingen med eggedosisen 4) Bland det tørre for seg og bland så dette med det andre sammen med melken til en klumpfri røre. Glasur: 50 gram mykt smør (la stå i romtemp en stund, umulig å røre sammen hvis det kommer rett fra kjøleskap. Evt myk det i mikroen). 250 gram melis 1 ts vaniljesukker 1 1/2 stor skje kakao 3-4 ss varm, sterk kaffe (kan byttes ut med melk hvis man ikke liker kaffe) Bland alt og smør på kaken når den er noenlunde avkjølt. Kaken er god også uten glasur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå