Gå til innhold

oppskrifter? noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har så lyst til å bake. men har så lite oppskrifter. noen som kan hjelpe med oppskrifter på skolebrød og en god sjokoladekake? evt. andre gode kaker/småbrød.

merk: er ikke så god på bakefronten, så det må ikke være noe kompliserte greier :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.detsoteliv.no

Her finnes det masse deilige oppskrifter :o)

Skrevet

men finner ingen på skolebrød...?!

Skrevet

Bruk oppskriften til skolebrød-stang!!

Skrevet

ingen som kan hjelpe?

Skrevet

finner du den på detsoteliv.no?

Skrevet

Den oppskriften på skolebrødstang ligger inne på detsoteliv.no ja - og den er kjempegod!! -og lettvindt :)

-også er det ei oppskrift på ei sjokoladeskuffkake som heter barnas beste sjokoladekake der også, og den er himmelsk :) Bakte den til barnebursdag her i høst, og sambo har mast etter mere siden det...

Skrevet

muchy sjokolademuffins

(blir sånn saftig gode og bittelitt klissete :P)

250g hvetemel

3 ts bakepulver

1 stort egg

150 g sukker

1 ss vaniljesukker

8 ss solsikkeolje

150g melk,youghurt el. rømme (jeg bruker youghurt naturell)

1-3 ts kakao

180grader midt i ovnen 20-25min, bruk dobbelt formpapir evnt muffins bakeform som smøres med smør/mel

bør sjekkes etter 15 min med en pinne/gaffel...skal henge littegrann igjen på gaffelen når de er ferdige. La dem stå på rist med kjøkkenhåndkle over til de er lunkne :)

mmmm....fikk lyst til å bake dem selv nå, men blir brune pinner i dag ;)

Skrevet

Ja, jeg har bakt skolebrødstengene mange ganger, og det er en enkel og god oppskrift. Bare å trille runde boller istedenfor stang. Sjekk menyen på venstre side inne på www.detsoteliv.no så finner du den. Ligger sikkert under gjærbakst. Lykke til

Skrevet

Supergod sjokoladekake her... Skal være litt myk i midten, ikke helt gjennomstekt, litt brownie-aktig. Kan nytes både med og uten glasur. Må oppbevares i kjøleskapet. Nesten enda bedre dagen derpå... Veldig god med vaniljeis.

Stekes på 175 grader i 35-40 min. Bruk rund kakeform, 22-24 cm i diameter.

125 g kokeskjokolade

150 g smør/margarin

200 gram sukker

2 egg

175 g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

1 dl melk

1) Smelt smør og sjokolade sammen på veldig svak varme, rør rundt hele tiden så det ikke svir seg.

2) Visp eggedosis av egg og sukker

3) Bland smør/sjokoladeblandingen med eggedosisen

4) Bland det tørre for seg og bland så dette med det andre sammen med melken til en klumpfri røre.

Glasur:

50 gram mykt smør (la stå i romtemp en stund, umulig å røre sammen hvis det kommer rett fra kjøleskap. Evt myk det i mikroen).

250 gram melis

1 ts vaniljesukker

1 1/2 stor skje kakao

3-4 ss varm, sterk kaffe (kan byttes ut med melk hvis man ikke liker kaffe)

Bland alt og smør på kaken når den er noenlunde avkjølt. Kaken er god også uten glasur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...