Gå til innhold

Dilemma ang vognpose, trenger deres synspunkter.. :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe dunpose og har bestemt med for å kjøpe en type med lammeskinn oppi. Har da sett for meg Lammy posen som selges på Barnas Hus til 2.500 kr pris.

Men så kommer det en ny pose som kan bli 130 cm lang, den selges via Lilleprinsen.no. Usikker leveringstid (kommer på nyåret) og jeg har termin 13. januar. Er ikke lammeskinn i bunnen, men det er visstnok ekstratilbehør som man kan kjøpe. Koster 1.690 kr pluss lammeskinn.

Er så usikker.., trenger man egentlig vinterpose som er 130 cm lang? Lammyposen er 115 cm tror jeg.

Og hvis jeg går for Lammy, skal jeg kjøpe den til fullpris nå, eller skal jeg håpe at den kommer på salg i romjula eller over nyttår? Vet at den er på tilbud til 1.800 kr av og til.. Men da kan jeg jo risikere at de ikke har igjen den fargen jeg skal ha.. Fint å ha posen i hus før jul, men kjipt hvis den kommer på tilbud etterpå....

Ikke at dette er noe verdensproblem.., men får ikke bestemt meg.. :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte den på lilleprinsen og har testa den i vogna - en emmalunga city jet med city bag. Den passer akkurat oppi bagen, men en større pose hadde blitt knotete.

Nå vet jeg ikke hvor mange år et barn på 130 cm vil være, men jeg tviler på at de sitter i posen så lenge. Man bruker vel vogna til de er sånn 3 år og det er ikke sikkert de liker å sitte i pose? Jeg vet ikke sikkert da siden jeg er førstegangs :)

Ut i fra det jeg har forstått så er den på barnas hus 115 cm og lilleprinsen sin 105 cm, men jeg er ikke 100% sikker der. Uansett så er lammy en kjempefin pose; den ser sååå god ut!

Og servicen på lilleprisen er kjempebra, kan trygt anbefales.

Skrevet

Den fra Lilleprinsen er sånn at den kan skjøtes på, så posen kan være kortere, litt over en meter, så den passer i bag. Deretter kan man skjøte på når barnet blri større.. :o)

Synes Lammy ser veldig fin ut, grunnen til at jeg vil kjøpe på Barnas Hus er at den er lenger enn Lammy XL fra Lilleprinsen, og at jeg skal ha i sort (utsolgt på Lilleprinsen).

Som du sier, trenger man egentlig en pose som er 130 cm lang...?

:o)

Skrevet

Jeg tror ikke man trenger det og når jeg tenker etter er vognene så lange at ungen får plass oppi? 130 cm er jo ganske langt? Mulig jeg er helt blåst her nå altså hehe, men det bare virker så langt :)

Ahh jeg visste ikke det om skjøtinga, det var lurt :)

Vi var på Barnas Hus dagen etter at de åpnet på Sandvika Storsenter for å kjøpe bilsete. Kikka så vidt på posene da; de hadde endel, men mest av den med bamsen og ikke lammy. Fargene var utplukka, men de hadde vel blå og rød tror jeg.

Om du venter og skal kjøpe på salg, så ville jeg vært beredt på å være på butikken ved salgsstart; de åpner vel kl 10 med mindre det blir spesielt med januarsalg. Da har du en reell sjanse til å få den du vil hva hvert fall!

Skrevet

Ja, spørsmålet er om jeg skal betale 2.500 kr nå, da har jeg posen i hus og kan slappe av.

Eller skal jeg ta sjansen på å vente og håpe at den kommer på salg (vet jo ikke om den gjør det), og da kanskje ikke få den i sort... Kjipt det da.

De hadde i sort på Alna i forrige uke..

Takk for svar, heller nå mot Lammy kjenner jeg, men tar gjerne imot flere synspunkter :o)

Skrevet

Mi jente er snart 9 år og hun er vel ca 125 cm høy.

Skrevet

jeg syns også lammy ser kjempflott ut, men skal kjøpe den nye fra lilleprinsen... selv om ikke ungen ligger i posen til barnet er 130 er det kjekt å kunne snøre godt sammen rundt hodet når barnet sover ute i vogn...da går det bort ganske mange cm...

Skrevet

Ja, det går bort en del når man skal snøre igjen øverst..

Har du tenkt å ha lammeskinn inni eller? Jeg vet at det visstnok er tilbehør, men vet ikke hvordan det evt festes. Vil ha lammeskinn i bunn, da det varmer mye mer enn bare dun.

Skrevet

hei jeg har nettop vært på biteringen, Nestun, som ligger litt utenfor bergen. der har de en fleecepose som har lammeull i bunn, som du kan ta utav når en vil. merket på denne er Kaiser. jeg har sett den i svart og rødt....

prisen er 1600 kr for pose og skinn. tenker jeg skal kjøpe den:)

Skrevet

Et barn på 130 cm er rundt 8 år og håper for guds skyld de er ferdige med vogna innen da.

Skrevet

Kjøpt Lammy på barnas hus på salg for et par mnd siden. Fikk den for kr 1999,-

Jeg har sett på maaange poser, og uansett salg eller ikke bestemt meg for Odenvalder Lammy. Holdt på å bestille på lilleprinsen, men oppdaget at den er 105 cm, mens den på Barnas Hus er 115 cm.

Høres ut som du bor i Oslo, så om de skulle være utsolgt på Barnas hus har de samme posen på Baby Shop og på Fru Lyng. Forresten har jeg bare sett den i rød og svart.

Pose på 130 cm syntes jeg hørtes unødvendig langt ut.

Stemmer at Lammeskinn i bunnen er mye varmere enn bare å ligge på dun. Dun varmer ikke så bra når den blir "presset ned", et alternativ til billigere dunposer er å klippe til et lammeskinn og legge oppi.

Skrevet

Jeg har kjøpt 2 lyseblå dunposer fra babynest. Er til bilstol og passer godt i vognen. Selger de til høsten og kjøper da Ticket to Heaven poser.

Har hatt sistnevnte med nummer 2 og var veldig fornøyd. Synes skinnposer er stive og liker bedre dunposer. Bor i Oslo og det blir jo ikke så kaldt. Lykke til!

hilsen meg med to gutter i maven.;D

Skrevet

Takk for synspunktene jenter!

Jeg har idag vært på Barnas Hus og kjøpt Lammy der. Tror vi blir fornøyd med den... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...