Gå til innhold

hvordan gjør dere det ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

men skjenn å sånn ?

nå er mini blitt 8 mnd og han åler seg fremover på gulvet og elsker å rive ting utav bokhylla,peisen er også veldig morsom,og i gåstolen sin så er han borti duker osv..

føler meg litt slem om jeg skal komme med skjenn til han for han vet jo ikke bedre....eller ?

skal jeg legge om tonefallet mitt å si ifra ?

han må jo lære ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du må ta han vekk fra situasjonen og si fra med litt streng stemme. Ikke skremme han, men lære han rett og galt ;-)

Skrevet

jeg hadde da bare sagt til han med en anelse litt "strengere " stemme ; "nei xx det er ikke lov du kan leke med dette du"( noe i den duren) så hadde jeg tatt han med til lekene sine.. de lærer etterhvett ( de fleste i allefall :)) men det tar tiiiid med mange :)

Skrevet

takk skal dere ha for svar =)

føler meg bedre nå,er litt redd for at hanskal bli redd meg...

men han MÅ jo lære..

Skrevet

han blir IKKE redd deg.. barn trenger voksne som setter grenser for de. de liker det bedre enn ingen grenser.. og så blir de mye lettere å ha med å gjøre vist de har fått klare og tydlige grenser tidlig :)

lykke til :) Han MÅ lære ja :)

Skrevet

ja jeg er helt enig...

men han er ikke for liten da ?

føler meg helt ignorant her,kan jo ikke noe om dette jeg..

føler liksom han er for liten til å skjønne at han gjør noe galt ?

Skrevet

nei han er ikke for liten. De små skjønner mye mer enn man tror og lærer seg fort hva mamma og pappa liker.. :)

Han skjønner nok ikke at det er "galt" det han gjør, er ikke derfor han gjør det men når du begynner å lære han at det ikke r lov så forstår han etter hvert at dette er noe man ikke skal leke med :)

lykke til :) :)

Skrevet

ahh ok..=)

skal gjøre mitt beste,prøve å ikke skremme han men irettesette han på riktig måte..=)

takk for råd =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...