Gå til innhold

Synes dere jeg overreagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere ett innlegg her om en mann som villmannskjørte og dermed satte både oss og Lucas sitt liv i fare.. Akkurat da var jeg veldig redd og forbannet så jeg anmeldte saken..

Jeg har fått en beklagelse fra sjåføren nå og begynner å føle at jeg kanskje overreagerte.. Akkurat i øyeblikket der jeg var veldig skremt og redd for sønnen min føltes det så rett å anmelde det, men nå føler jeg meg på en måte litt dum som blåser opp en sak som kanskje ikke var all verden å blåse opp...Hva mener dere, overreagerte jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns absolutt ikke du overreagerte!!!! de som kjører som tullinger fortjener å bli anmeldt!

Skrevet

Var det den historien om han som ikke slapp dere forbi og bråbremset og sånn?

Da syns jeg at du ikke overreagerer.

Ikke trekk anmeldelsen tilbake.

Skrevet

Helt enig med hun over her!

Tenk hvor mange som kjører som galninger og risikerer andres liv?

Skrevet

Trekker du anmeldelsen tilbake og det skjer en ulykke, vil du føle skyld. Anbefaler deg å holde på anmeldelsen. Han beklager seg bare i håp om at du skal droppe den.

Jeg har selv nettopp vært i rettsak pga råkjøring. Veivesenets spesialister målte hastigheten hans til over 100 km/t. i en tettbebyggelse. Han fikk dom, og mistet lappen for tre år.

Det er disse personenes egne valg å bryte loven. Men ikke bare gjør de det, de setter andre i fare.

Skrevet

Ja det var han som ikke slapp oss forbi og bråbremset osv.

Nei skal ikke trekke anmeldelsen tilbake, måtte bare få vite om jeg gjordet rett for ett øyeblikk føltes det ut som om jeg lanskje blåste opp noe som ikke var store saken, godt å se at dere er enige i at det må få konsekvenser når man setter andre i fare på den måten.

Skrevet

Dette har ikke jeg fått med meg. Hva er det som har skjedd??

Skrevet

Orker ikke skrive alt på nytt så legger bare inn kopi fra det innlegget:

"vi var ute å kjørte, jeg,lucas og pappan hans da en ung fjott bestemte seg for å ha det morro på veien, han bråbremset flere ganger med vilje så vi nesten kræsjet inn i bilen hans, det var veldig glatt ute og bare flaks at vi rakk å bremse, når vi skulle skifte fil la han seg ut foran bilen så vi ikke fikk det til, dette gjorde han flere ganger så vi igjen nesten kræsjet inn i bilen hans, han gjorde det med fullt overlegg og satt å gliste til oss mens vi vettskremt prøvde å forutse hans neste trekk.. jeg ringte såklart politiet og forklarte hva han drev med og de så veldig alvorlig på de i og med at vi hadde en baby i bilen og at det han drev med var livsfarlig, så nå er politiet på veiene for å få tak i denne bilen.

Skal på stasjonen i morgen å anmelde det.

Jeg er helt skjelven, tenker på hva som kunne skjedd om ikke pappan til lucas hadde holdt hodet kaldt slik han gjorde, han kjørte veldig sakte og hadde hele tiden en fot klar for bremsen mens han prøvde å forutse hav han foran ville gjøre, vi fikk jo ikke komme forbi bilen for da bremset den så vi nesten kjørte inni eller la seg ut til siden så vi ikke kom forbi:S "

Skrevet

Hvis han ga deg en skikkelig oppriktig unnskyldning og han er så ung, ville jeg ha tatt tilbake den anmeldelsen. Hvis han angrer skikkelig tror jeg ikke han kommer til å gjøre det igjen... Deilig for deg å slippe å vitne i rettsak også, blir ofte så mye mas med sånt.

Men synes det kommer helt an på hvordan unnskyldningen var...

Skrevet

Jeg tror ikke den var veldig oppriktig, den kom kun fordi jeg påsto at vi filmet kjøringen hans(var for å få han til å tilstå), da sa han:

Ok jeg beklager mitt, kan du hilse sjåføren å si beklager? Ok?

Synes ikke den var veldig oppriktig, den var mere nå er jeg redd for førerkortet mitt fordi jeg tror hun har meg på film...:S

Skrevet

Å ha sertifikatet er ingen rettighet, det er et privilegium. Svinekjørere fortjener definitivt å bli anmeldt!

I fjor kjørte jeg på en bil bakfra fordi de skulle ha de moro og bråbremse helt plutselig. Jeg bremset litt for sent, og siden det alltid er den som kjører på bakfra som får skylden, mistet JEG lappen i 3 måneder.

Hadde dere kjørt på han bakfra hadde DERE fått skylden, fordi man alltid ha så god avstand at man rekker å bremse selv om det er glatt. Sånn er dessverre forsikringsreglene, og med mindre man har vitner, nytter det ikke. Tenk hvis det hadde skjedd noe med Lucas, og dere i tillegg hadde fått skylden fordi denne dusten skulle ha det gøy? Ikke finn på å trekke anmeldelsen!

Skrevet

Hvis du sa i fra ang kjøringen og at han ikke hørte etter, så ville jeg anmeldt det. Men hvis du ikke sa noe, så var han kanskje ikke klar over sin egen kjøring?

Misforstå meg rett. Alle bør være klar over at de kjører over fartsgrensen/ikke tilpasser farten etter forholda, men enkelte må bli fortalt om sine feil før de kan endre på de.

Skrevet

Leste ikke hele tråden før jeg svarte og har heller ikke lest det forrige innlegget. Jeg har aldri anmeldt noen, men burde gjort det fordi det er så utrolig mange som kjører som tullinger. Så når du først har anmeldt det, så ville jeg ikke trukket det tilbake!

Skrevet

Beklageligvis var han klar over kjøringen da han kjørte slik med vilje for å ha det "gøy" med oss som lå bak han i trafikken.

Kommer ikke til å trekke anmeldelsen tilbake nei, noen ting må få konsekevenser og ser de fleste er enige med meg om det så:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...