Gå til innhold

Tanker om pakkejulekalender..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Julen handler jo veldig mye om forventninger hos barna, og de gleder seg i ukevis i forveien. Gleden og spenningen over det å ønske seg julegaver og undring over hva en kanskje får er jo nesten uutholdelig. Men deilig! :o)

 

Så jeg tenkte kanskje dise pakkejulekalendrene vi gir dem ødelegger litt av spenningen og gleden ved det å få pakker på julaften?

 

Hvorfor ikke hjelpe til med å bygge opp litt glede og forventning med å ha en aktivitetskalender? Feks;

 

I dag skal vi tenne julelys på grana i hagen.

I dag skal vi bake pepperkaker.

I dag skal vi lese juleevangeliet.

I dag skal vi se en julefilm...

 

Osv osv...

Bare en tanke. Jeg har ikke sånn aktivitetskalender, bare en vanlig sjokoladekaleder jeg. Men tenkte å lage aktivitetskalender neste år.

 

:o)

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig god idé =)

Minn oss på det i november neste år - he he.

Skrevet

Jeg tenker vel litt det samme som deg rundt det med julekalender. Aktivitetskalender var en kjempegod idé :)

Skrevet

syns ikke no om det.. disse tingene som skal gjøres før jul er ting som skal være en tradisjon som man gleder seg til og ikke en ting man skal "få" i en kalender.. syns jeg da..

 

lillegutt her får pakkekalender men gleder seg alikevel enormt til julaften og pakker fra fjern og nær.. er jo ikek mye han får i kalenderen sin.. kanskje feks ett viskelær en refleks og ett blad.. slike ting...

 

har ikke drept noe av hans juleglede i allefall med i gi han kalender :)

Skrevet

Ungene mine har fått hver sin flax kalender iår. Pakkekalenderene tar jo helt av. Og godteri får de nok av i desember:):):)

Skrevet

Vi har aktivitetskalender hos oss, er kjempestas!

Må jo innrømme at i år får dem pakkekalendre i tillegg, men det varierer fra år til år. Har egentlig en avtale om at det er pakker kun i helgene.

 

Det er faktisk denne aktivitetskalenderen barna gleder seg til hvert år, og begynner å spørre etter en stund før jul.

Her er den på en måte to kalendere i ett også, har kjøpt litt tykt rødt papir som jeg har klippet litt store hjerter av, som er pyntet med nummer (1-24) i glitter på ene siden. Er to brads (er det det heter? slike "binderser" som man bøyer en "pinne" til hver side på baksiden??) Disse fester da lappen på baksiden der det står hva vi skal gjøre den dagen (disse lappene byttes bare ut til neste år), så har jeg sølvtråd oppe i hjertet til oppheng.

Så henger vi dem på vinduet, dermed får vi en kalender der også :)

 

Varierer hva vi gjør:

- Pynte pepperkakehus

-pakk inn julegaver (ongene pakker da inn dem fra seg)

- Kose oss med en julefilm, eller pepperkaker el.l.

- Lage julegaver

 

Kommer jo litt ann på planene for den dagen da, hvor lang tid aktiviteten skal ta.

 

Men poenget er ihvertfall at vi hver dag skal gjøre en ting ilag hele familien, er særlig viktig når man alltid har det så travelt i hverdagen!

 

Skrevet

Søstera mi har aktivitetskalender, men hun går hjemme i år, jeg hadde ikke orket å ha en "aktivitet" hver dag med full jobb. Da er det mindre arvbeidå pakke inn noe på forhånd, og selvfølgelig enda mer lettvindt med kjøpekalender.

 

Jeg vurderer å bruke julekrybbe som adventskalender til neste år.

Skrevet

Lillegutt får pakkekalender men det er mye truser,sokker og andre småting, ikke noe dyrt og fint og flott. Men jeg må si jeg ble litt lang i maska en dag da det var ei her inne som ga dvder og cder i kalenderpakker, det er jo dyrt, og jeg tviler på at ungen da gleder seg like mye til jul når h*n får gaver for nærmere 200 kr hver dag før jul.

Skrevet

Vi har en familiekalender. Noen dager er det aktiviteter, andre er det en liten ting som helel familien koser seg med til barnetv. Hun minste har ikke så stor formening om den enda, men han eldste synes det er mest spennende med de dagene da det er en lapp og ikke en pakke. Tydelig at tid med familien der vi gjør noe sammen er viktigere enn en pakke...

Skrevet

Jeg kommer til å lage pakkekalender når han blir stor nok..

Synes som nevnt tidligere i tråden her, at slike aktiviteter er ting som skal være en selvfølge å gjøre å førjulstiden, ikke at det skal være noe gave..

Han skal få små ting i gave, ikke noe stort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...