Gå til innhold

Farlig å sitte mye foran pc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter ikke foran pc på jobb, men blir noen timer hjemme. Tror jeg satt i seks timer her om dagen. Noen som vet om det på noen som helst måte kan skade baby i magen? Kommer det strålinger inn til den? Er skikkelig overnervøs nå da. Fikk nemlig vondt i øynene og en slags solbrenthet følelse i ansiktet. Derfor jeg tenker at jeg kanskje har blitt stråleskadet, men det er vel mange som jobber mye foran pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt riktig, mange som jobber dagen lang foran PC ;o)

Har prøvd å undersøke, men finner ikke noe som tilsier skadelighet, men anbefalinger om ikke å ha laptop på magen pga varme.

Skrevet

Det eneste man skal være litt forsiktig med er å sitte mye med PC på fanget med trådløse nettverk, mener jeg å ha lest. Men det var en generell advarsel, ikke spesielt rettet mot gravide.

Jeg sitter for øvrig foran PC på jobb hver eneste dag (ikke trådløst nettverk) og har en frisk og sprellende snuppe i magen. Hadde det vært farlig er det SVÆRT mange som hadde mått sykmeldes hele svangerskapet eller ikke fått friske barn. Sikkert 85 % av de jeg kjenner har sånne jobber der de sitter foran PC mesteparten av dagen, og mange av dem har barn. Hadde det vært farlig hadde man jo ikke kunnet holde på sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...