Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Kommer få lønnspålegg som er veldig høyt i April. Etter forhandlinger med fagforbund. Jeg søker om penger fra NAV i Januar å lurer da på hvordan jeg kan gå frem etter jeg fått lønnspålegget? Det er snakk om kanskje 50-60 000 i året alltså så dette vil jeg virkelig få med meg!!! Noen som vet?
Tooblind Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Hei! Jeg har snakket med NAV om det samme og så lenge du er i permisjon har du ikke krav på noe lønnspålegg. Dette vil du få når du først begynner igjen i jobben etter endt permisjon. Jeg er derimot usikker på om du vil få med deg lønnsøkningen når far har sin del av permisjonen og du jobber. Om jobben din da vil fornye og sende inn nye papirer på lønnen din til NAV. Det må du nesten høre med NAV om. Gjør de ikke det, så taper du rett og slett den lønnsøkningen.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 du kan jo eventuelt jobbe en uke da åsså ta perm igjen? da burde du jo ha fått med deg lønnsøkningen..
Tooblind Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Tror ikke det holder å jobbe en uke. Tror en ihvertfall må jobbe en lønnsperiode som vanligvis er en måned før arbeidsgiver kan sende inn nye papirer. Men det er dette jeg som sagt er usikker på og HI bør ta kontakt med NAV slik at vi ikke gir feil opplysninger her
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Vis jobben forskuterer lønna di,får du med deg lønnshopp. Får du penger av nav for du ikke lønnstigning
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Det samme skjer med meg men fra juni av. Siden jobben min betaler ut lønna min vil jeg få med meg dette, men dem vil jo ikke få dette tilbake fra NAV vil jeg tro. Så det som skjer er at joben går i minus. (jeg håper iallefall på å få dem og sjefen sier at jeg vil få det) Men jeg kommer til å godta hvis jeg ikke får dem fordi forgje permisjon skjedde det motsatte. Da fikk jeg ny stilling i permisjonstiden, en stilling som var lønnet lavere. Jeg kranglet meg da til den gamle lønna helt til jeg fysisk begynte i jobb.hehe. Så det blir jo litt dum tå krangle seg til det motsatte bare 1 år seinere.Så vi får se hva som skjer. Kontakt nav var jeg deg, se evt om det vil lønne seg hvis jobben og ikke NAV utbetaler lønna.
Athina' Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Jeg fikk beskjed av NAV at jeg måtte hatt lønnsforhøyelsen i minimum 2 mnd FØR jeg gikk ut i permisjon før den kunne bli med i permisjonsgrunnlaget, så jeg tror nok de pengene er tapt for neste år for deg ja. Men selvsagt får du korrekt lønn når du begynner på jobb etter permisjonen selvsagt. Er en kjip regel men sånn er det bare hvis NAV betaler ut pengene.
Athina' Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Vet ikke hvordan det er om arb.giver betaler ut lønn jeg heller - men du verden det må være en snill arb.giver som gir deg lønn under permisjonen, feriepenger under hele permisjonen pluss lønnshopp uten å få 'tapet' ved lønnshopp refundert. Mmm skurrer litt det, men ta kontakt med dem begge så får du nok svaret :-)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Hmmm, vi har også nye lønnsforhandlinger mens jeg er ute i permisjon,men om det blir det store lønnshoppet er vel tvilsomt (jobber i bhg,privat), jeg trodde jeg ikke fikk med meg det evt nye lønnshoppet før jeg er tilbake i jobb. Jeg får lønn fra jobben, må spørre daglig leder om det når lønnsoppgjøret er klart, hvis jeg husker det da..........
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Jeg fikk beskjed fra NAV at firmaet som jeg er ansatt i må sende inn Inntekts og skatteopplysninger med de nye endringene hvis jeg får lønnsjustering, så ville NAV ordne dette....
Athina' Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Det er merkelig for det er ingen andre som får det når nav utbetaler permisjonspengene, og det er mange her som har snakket om nav om dette og det har vært tråder opp og ned om det... jeg fikk i allefall beskjed om at jeg IKKE fikk lønnshoppet som kommer nå i januar siden pengegrunnlaget allerede var utregnet. Synes det er merkelig ja....
ohayoo Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 NAV virker ikke så veldig fleksibelt, men hvis man sender inn nytt inntektsskjema skulle man jo tro at de greier å justere det? For meg er heldigvis ikke det noe problem siden vi har fått avtale om at arbeidsgiver forskutterer nå (og betaler det som går utover 6G), så jeg må innrømme at jeg er superfornøyd! ) Mitt problem går mer på at vi har fått nytt vurderingssystem i firmaet jeg jobber og med permisjon store deler av året får jeg ikke vist meg fram sånn jeg bør for å få noen stor lønnsøkning... men, men... det kommer muligheter senere også, så får bare leve med det dette året.
sydilla Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Dersom du får lønna di fra arbeidsgiver og er fagorganisert skal du ha de samme tileggene som det de andre ansatte får. dette fikk i alle fall jeg beskjed om sist jeg var i permisjon. De aller fleste ansatte i offentlig sektor har lønn gjennom arbeidsgiver dersom de er fast ansatt og jeg vet om mange i privat næringsliv (i alle fall store firmaer) som også har dette. Tipper det handler mer om sterke fagorganisasjoner enn om "snille" arbeidsgivere. Jeg hadde snakka med organisasjonen min med en gang :-)
mamma :-) Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Dessverre får du ikke nyte lønnshoppet før du er tilbake på jobb. Jeg gikk heldigvis opp nå rett før permisjon start. Men går glipp av neste års lønnshopp....men får det jo når jeg er tilbake på jobb igjen.
mammaen til Luca Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Nei, du får ikke lønnsforhøyelse når du er sykemeldt/ sv. permisjon eller noe som helst som utbetalt av NAV. Jeg mistet derfor desverre 5 % lønnsforhøyelse i oktober da jeg har vært sykemeldt store deler av svangerskapet. Og dette fikk jeg lært på kurs i regi av fagforbundet mitt. I oktober!!! Ironisk nok.
sydilla Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Det er dette en har organisasjoner til. De har fått det gjennom i offentlig sektor og en del andre plasser. Det handler om å ta initiativ til forhandlinger og bruke organisasjoen til det den er til for. Som organiserte betaler vi faktisk en hel del for at noen skal kjempe gjennom de gode løsningene for oss! Kona til en kompis av mannen jobber i et skotskolje firma her i norge. Hun tjener over 6 g, og skulle egentlig fått lønn vi nav pga manglende ordninger. Da hun fant ut at de aller fleste firmaer som opererer på norsk sokkel dekket mellomlegget mellom 6 g og lønna over det, samt betaler ut lønna, gikk hun til arbeidsgiver og ba om forhandlinger. De forsto jo ingen ting, de har jo ikke i nærheten av slike ordninger der borte, men vha fagforeningen sin fikk de det igjennom. Hun får sin vanlige lønn, gjennom arbeidsgiver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå