Gå til innhold

Hva kaller dere feber? Over 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer sånn på om lillegutt skal i bhg i morgen...Han har ikke høyere enn 37,7 i dag, og allmenntilstanden er myyyyye bedre. Begynte med penicillin i går. Nå kjeder han seg hjemme, det er jo et friskhetstegn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller det ikke feber engang hvis det er 38 el. lavere, men selvfølgelig må man se an almenntilstanden. Han kan jo være i dårlig form og slapp selv om han ikke har feber. Vi merker stort sett ikke noe på datteren vår hvis tempen er under 39, men dette kan som sagt være veldig individuelt. Hvis han kjeder seg hjemme, så er det helt klart et friskhetstegn.

Skrevet

vist han ikke er heeelt i hundre hjemme så kan du tenke deg hvor utrolig slitsomt det må være i en støyende bhg.. jeg ville ikke ha sendt han. ikke pga feberen for den var ikke høy men virker ikke som han er helt på topp??

Skrevet

begge mine barn har en tempratur som pleier og ligge på 36, så når den er på 38, kaller jeg det feber på de om de er syke. de pleier også og bli veldig slappe og dorlige da når den er på 38.

uansett så sies det at unger skal være helt feberfrie i en dag før de går tilbake til skole og barnehage. bedre og ha de en dag for mye hjemme en og sende de ut for tilig, da kan de fort bli syke igjen og om de hangler veldig frem og tilbake, så kan det ta lengere til og komme seg orgentlig om går ut fortilig.

men en kjenner sine egne unger best og hvet hvordan de reagere på ting så en må vel bedømme etter det en mener selv er best for sine unger

Skrevet

Får bare se an utover dagen. Er han ikke bedre likevel, så kommer han til å få feber utover kvelden. Hvis han ikke er i slag i morgen så skal han selvfølgelig være hjemme.

Skrevet

signerer ung mor

Skrevet

Da legen tok tempen på gutten min og den var 37,5, sa han at det var feber...

Skrevet

er en veldig usikker på om en bør sende de ut, så er det vel for de ikke er helt i form enda og da bør en helder holde de hjemme, mener jeg da.

ja det er veldig vanelig og bli dorlig på kvelden igjen og at feberen kommer tilbake da. men da er de ikke helt friske enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...