Nætte;mortil2 Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Jeg bare lurer på hva som er forskjellen? Med førstemann hadde jeg en gammel gammel vogn, og skal kjøpe ny nå.. Men har ikke turt å vært inni butikken enda å sett så mye fordi jeg har vært så usikker.. Men nå må jeg jo begynne å undersøke skikkelig!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Kombi er begge deler i et og duo har du 2 forskjellige deler. Jeg vil anbefale duo.Vogna blir lettere og som regel er det større plass i baggen når det er duo.
Poseline Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er veldig fornøyd med kombivogn. Hadde det på førstemann og gleder meg til å ta den i bruk igjen. Fødte i juni forrige gang og fikk ei normal stor jente på 3800 gram. Husker ikke helt hvor lenge jeg brukte bagen oppi vogna, men det var godt opp til jul iallefall. Enkelt med bagen som tas lett ut og kan has med inn overalt. Også når dere er borte, legg ungen i bagen inne og den settes rett i vogna når dere drar.Vi brukte også nett i bilen lenge. Da kunne vi kjøre lengre turer og babyen lå godt. Også det var praktisk med bag når vi hadde vært på besøk og skulle hjem. Slipper å vekke opp babyen for å kle på og settes i barnesete. Men det er mange behov og ønsker en skal ta hensyn til. Vogna blir muligens litt tyngre med bag oppi, men vi var ikke avhengig av å bære vogna. Ønsker deg lykke til med valget! Bruk god tid og hør på andre med erfaring. Sett tilslutt sammen fordeler og ulemper opp mot ditt behov så finner du nok den rette:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Det er også et stort pluss med kompivogner at kallasjen henger igjen på vognen og gjør det letter å bære uten at baggen blir "for-tung."
Nætte;mortil2 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 aha! Så vi som må bruke bag i bilen med nett over, vi skal da altså ha en kombi vogn?? For at den er litt tung går fint, så lenge den er lett å håndtere!!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Ville absolutt valgt duo, bagen er ganske mye romsligere. Er det noen spesiell grunn til at babyen må ligge i bag i bilen med nett over, er jo livsfarlig???!!! Mye tryggere med bilstol.
bæibi nr.3!! Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Ikke nødvendigvis. Vi hadde dou vogn med myk-bag inni, slik at det bare var å løfte den fra vogna og inn i bilnettet. Superfornøyd med Emmaljunga duo edge!!! :-D
bæibi nr.3!! Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 dette var egentilg svar til olinebrumm...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Skal dere seriøst bruke nett når dere hvet hvor farligt dette er???
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Jeg anbefaler dere duo på det sterkeste. Den delen du bruker først er mye mere romslig og du får god plass til store deilige poser og dyner, også har babyen masse plass til sprelle på sommeren. den pleier også å være litt dypere en kombivognens bag. Du kan også få kjøpt nett som passer til en duo vogn, evt leie på Renès.
Nætte;mortil2 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2007 Vi har ikke vært borti at nett er mindre anbefalt enn bilstol, så det vet jeg ingenting om. Men vi har ikke så mye valg, for vi bor så langt unna ting og tang at skal vi bruke stol i starten så må vi stoppe ofte... Tar 40 min å kjøre, og de bitte små skal ikke sitte i stol i mer enn max 15-20 minutter om gangen.. Men har bilstol som bebisn skal få sitte i når den bare blir stor nok!! Så altså duo vogner kan også brukes i bil med nett?? hmmmm ja.. skjønner at her er det bare å tusle inn på butikken og begynne å drømme........
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Nett over bagen i bil. Sjekk denne linken:
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 40 minutter går fint i bil det, selv i bilstol. Tror du må lese litt på trygg trafikk sine hjemmesider, de fraråder både bag med nett og boxette. Man kan kjøre en time i bil med babyer tror jeg det er, og hvis de er fornøyde eller sover, trenger man ikke ta pauser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå