Stolt mamma for første gang Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 har akkurat begynt med litt grøt til småen her. Men han får så vanvittig hard avføring, og det går dagevis mellom hver gang. Ikke bra... Han er vanskelig i matveien, og foretrekker mm. Men har fått i ham litt Hipp grøt med eple/pære. Hva kan en gi ham for å holde magen i gang? Noen erfaringer?
oblix Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Du kan jo prøve med litt malt i grøten, det gjør nok susen, smaker jo litt søtt også.
Stolt mamma for første gang Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2007 ja, han spiser en knapp halv porsjon grøt hver dag. Har i malt i den, men ser desverre ikke ut til å hjelpe. Kan en gi biola til så små tro?
oblix Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Er ganske sikker på at man ikke skal gi melkeprodukter til dem før de er rundt ett år. Har du prøvd laktulose?
Stolt mamma for første gang Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2007 nei, har ikke prøvd d. Men hadde håpet at han skulle klare å regulere det selv "naturlig". Laktulose er vel et "apotek middel" ?
oblix Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Mener hs har sagt at det er ett naturlig avføringsmiddel, som IKKE er farlig å bruke. Etterhvert vil nok baby klare å regulere magen selv, men med en gang de begynner med fast føde så trenger de fleste litt hjelp. Vi har brukt laktulose en stund, men nå går alt av seg selv. Du kan bruke laktulose så lenge du vil, det er ikke skadelig meg langvarig bruk.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Datteren min får også ganske hard mage innimellom, og her i gården hjelper ikke malt i det hele tatt. Hun likte heller ikke sviske i begynnelsen, og da ga jeg det rett og slett til henne med sprøyte i munnen. Lurte henne med å ta smokken opp til munnen hennes så hun åpnet den også skyntet jeg meg å sprøyte inn litt sviskesaft. Så var det rett inn med smukken så hun ikke skulle spytte ut saften. Sånn holdt vi på helt til hun hadde fått i seg en del. Tar litt tid, men sviske er det eneste som hjelper henne og nå har hun vendt seg til smaken og spiser sviske fra skje:) Lykke til:)
oblix Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 har dere prøvd å ha sviske oppi grøten da, så blir det ikke så konsentrert.
Stolt mamma for første gang Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2007 aprikoser, er det mageregulerende?
tuppemor-75 Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 aprikoser har samme effekt som svisker. du kan kjøpe de tørkede, og koke dem til de blir møre (12-20 min), også mose dem, og ha de oppi grøten, som en smakstilsetning. eller du kan lage aprikossaft, bruk mye vann, slik at det da blir mer væske, og ikke en mos.
En Prins + Prinsesse Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 jeg bruker maltekstrakt i grøten hver kveld, å jeg kjøpte laktulose på apoteket hvis magen blir for hard!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2007 #13 Skrevet 13. desember 2007 Hjelper ikke maltekstrakt eller sviskesaft/moss kan du på apoteket kjøpe Laktulose. Dette er HELT ufarlig (ifølge HS og barnelege). Jenta mi fikk fra 4 1/2 mnd alder 2 ml to ganger pr. dag, og dosen må økes (først eks. 3 ml to ganger pr. dag) hvis ting ikke ordner seg etter noen dager. Vår jente er nå over 6 mnd så får nå 5 ml to ganger pr dag + 3 ts sviskepure i grøten. De sa det hos de helt minste skulle blandes med MM/MME, men jeg gir det bare rent i sprøyte rett før amming morgen og kveld. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå