Gjest Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Det endte opp med at jeg ble truet med bank, igjen. 3 gang på 6 mnd. ;( ;( NYTT 10:29 11.12.2007 Dette er en lang og innviklet historie men jeg håper dere tar dere tid til å lese. Svigers skilte seg tidligere i høst, og det var nok det beste for begge parter, det mente xx også ("kjæresten" min). Svigerfar jobber utenriks, mye i Asia. Han kom på besøk til oss i går, på gjennomreise. Da poppet han nyheten om at han hadde funnet seg ei fra Fillipinene, på (hold dere fast) 20 år!! Altså like gammel som meg, han er 43. xx ble jo lamslått og kjempesur, og det skjønner jeg jo godt. Han surmulet mye men ikke noe mer. Helt til han fikk greie på hvor gammel hun var (nydama til faren) da klikket han helt. Jeg sa til svigerfar at jeg syns det var sykt egentlig, men at jeg mente at de begge er voksne mennesker og at jeg ikke gidder blande meg så mye. Men jeg skjønner godt min kjærestes reaksjon. At han gikk helt banansas er vel egentlig naturlig. Men, han ble veldig sint på meg fordi jeg jattet med når svigerfar snakket om henne og at jeg egenlig ikke brydde meg så veldig om den nye dama. xx mente vel egenlig at jeg skulle skjelt han ut etter noter. Men det er da faen ikke min jobb!? Jeg visste ikke hvordan jeg skulle forholde meg til dette. Var en særdeles ubehagelig situasjon for meg og være mellom barken og veden i mitt eget hjem. xx dro på en rasende kjøretur i fullt sinne, kom hjem, brant den fine hello kitty bamsen svigerfars kjæreste hadde kjøpt. Og på toppen av det hele kommer han med den kommentaren; Ja, du som er så enig med pappa vedder på at du skulle ønske du var hun fillipinske, og gav faktisk rett og slett utrykk for at det var _min_ feil at han var sint. Dette var klokken 3 i natt, før det hadde jeg sovet 3 timer pga av at jeg måtte overbevise xx om at jeg var enig med han før han kjørte avgårde i raseri. Ette de stygge kommentarene fikk jeg ikke sove mer, halv 6 våknet jenta mi. Jeg spurte om han kunne stå opp med henne, "det kan du drømme om drittkjærring" sa han. Så sa jeg til han at det var dårlig gjort å være sånn mot med til, og at det ikke er min feil faren hans er en idiot. Da slo han meg med en pute, holdt meg fast og rettet knyttneven mot ansiktet mitt. Han har truet meg med bank før, en gang fordi jeg spurte om han kunne stå opp med ungen og en gang fordi jeg kom med en litt syrlig kommentar. Kronkommentaren jeg fikk etter han tok tak i meg i morges var "du må jo skjønne hvorfor jeg gjør det, det skulle bare mangle når du er så jævlig dum" Jeg kan visst takke meg selv. ;( Jeg sa til han at han kunne reise så langt som overhodet mulig og at jeg ikke vil at lillemor skal vokse opp i nærheten av en slik person. Nå ligger han på rommet og sover. Håper han står opp snart så jeg kan få han til å stikke herfra. Men tenk om han nekter? Kan han det? Vi leier leiligheten og han jobber kveld, jeg går på skole og lillemor i bhg. Vi har INGEN slekt eller nære venner her. Hva skal jeg gjøre? Har jo eksamen på fredag. Jeg HATER han og er så glad jeg har bestemt meg nå, dette skal jeg klare alene. Kan noen legge dette på skravle? Trenger litt trøst. ;(
Pappas fultreffer :) Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Vil ønske deg masse lykke til, og gi deg masse trøsteklemmer. Jeg vet dessverre ikke så mye om akkurat slike situasjoner, men jeg vet at du gjør det rette med å gå. Selv om det er vanskelig. Alt det praktiske som eksamen og leilighet kan sikkert ordnes etterhvert. Det viktigste nå er jo at du faktisk kommer deg ut derfra. Lykke til...
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Håper du kommer deg vekk så raskt som mulig - krisesenter? Masse lykke til:-)
SusanneFraRogaland89 Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 å herregud!!... så fælt!!... nei sånn skal det absolutt ikke vere!!.. du er flink som har endelig insett det ja!!... jeg vet ikke helt egentlig... truer han deg, så tru med politiet.. eller si at du har tatt kontakt med politiet, og di kommer på dør med en gang di får vite han har tatt i deg!!... du måååå ringe noen for hjelp!!!... ring 1881, og spørr etter krisetlf... eller ring direkte til politiet.. DU
Elisabeth&Kevin Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Håpe det går bra, å æ håpe du kjem dæ bort i fra han...
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 *trøsteklem* Kom deg derifra så fort som mulig.. Lykke til--
Libido- Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Kjæresten din trenger alvorlig hjelp. Det ligger mye mer bak en dette. Ikke tro at du kan hjelpe han, kom deg vekk. Før det er for sent. Du får veldig mye hjelp på krisesenter om du kontakter dem. Masse lykke til!
røre-røre og lille umulius Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Ta snuppa med deg og dra paa krisesenteret.Der faar du all den hjelpen du trenger. De er utrolig flinke der og har all erfaring og kontakter. Du kan jo i det minste dra dit aa faa raad om hva du bor gjore videre. Eller ring foreldrene dine.Er de oppegaaende saa kommer de og er ilag med deg til krisen er over. Viktigst av alt er at ikke la han overtale deg til aa bli saa sok hjelp med en gang. Lykke til,dette gaar bra til slutt:)
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Kom deg vekk er mitt råd også... fort som fy! Og dersom du ikke har noe sted å dra, dra på krisesenter, til familie selv om det er langt. Eller dersom du ikke vil det må du gjerne komme hit, har et ekstra rom vi! Og jeg har erfaring med sånne menn:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå