Gå til innhold

Bytting av julegaver er en uting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har bytta en julegave, bortsett fra størrelsesbytting på barnetøy. Hvis man skal få alt man sjøl ville valgt blir jula en utveksling av bestillinger - hva med å ta høyde for at noen faktisk hadde lyst til å gi deg akkurat dette? Hva med tanken, ikke prisen eller fasongen eller hvilken butikk det kommer fra? Neivel så passe det ikke med din stil - men har du virkelig så fjerne forbindelser at du ikke vil gi dem noe slækk for at de kan ha tenkt at du kunne like å få akkurat dette? I så fall er det muligens deg og ikke gaven det er noe i veien med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er meg det er noe galt med har jeg igrunnen visst lenge. Men det er heller ikke sikkert at alle har en svigermor som tror at det vi trenger mest i denne verden er en kofte fra europris, eller en lekker juleduk fra nille i signalrødt. Så da blir valget enten å la koftene og dukene ligge, for vi har jo ikke rot og ting liggende fra før, eller dra å bytte dem og finne noe vi kan bruke.

Skrevet

Jeg bytter heller aldri julegaver, med mindre det er for å bytte størrelse, eller jeg har fått to av den samme boka eller noe slikt. Det kunne ikke falle meg inn å bytte de snåle klærne jeg får av grandtantene mine eller julepynten vi får av bestefar.

Skrevet

så søtt ;D siden hun svarte på akkuratt mitt innlegg må du hilse henne og si at det er noe av det mest fornuftigste jeg har fått servert idag.

Skrevet

Klart jeg gjorde, Ragna. Jeg er til og med enig, men du ser vel problematikken som ligger her.

Skrevet

jo, men allikevel er det tanken som teller. svigermoren din syns garantert at duken var fin og at det var noe hun selv ville ha pyntet med. ser du? tanken hennes er god. og kofta? hun vil at du skal være varm og god. ikke alle svigermødre som tilegner svigerdøtrene sine varme tanker.

Skrevet

Poenget er ikke det, men at svigermor er en god dame, og hun vil uttrykke dette i gavene. Er det å holde henne for narr, det å være taknemlig for det hun gir? Hadde det vært mer rettferdig overfor henne at vi nevnte at dette var en bra ting, men egentlig ikke helt min greie? Jeg hadde selv aldri klart det. Det er derfor jeg har mye saker liggende, som aldri blir brukt, fordi svigermor gir meg ting hun tror jeg liker, fordi jeg aldri har sagt at jeg ikke liker slike ting. Hun bor på en annen kant av landet, og vi sees ikke så ofte.

Skrevet

nissetøsa? du sier det samme som meg jo!

jeg sier jo at hun er god.

spill med, det er det eneste rette.

Skrevet

Ja, jeg spiller høyt :-). Men det kjennes litt falskt å si at den kofta der var knall, den kommer jeg til å slite godt ja. Forstår du? Gleden over gave, og at hun gir meg gave, er derimot ekte.

Skrevet

haha ;D men hvem sier at en hvit løgn er å forakte i disse juletider?

jeg har også en svigermor som elsker å gi meg pynteting som hun selv liker. jeg stiller dem gladelig ut jeg, det koster meg så lite. og dama og god som gull. dermed er det ingen skade skjedd.

Skrevet

skal tenke på deg når jeg åpner pakkene mine koftetøsa. hvem vet, kanskje du får en koftelue i år? og jeg får kanskje en bronsedame som matcher bronsemannen jeg fikk ifjor?

god jul ja ;-D

Skrevet

Viss "du blir hva du kler deg i", har relevans her, så kan jeg bare legge inn årene sporenstraks og bli en husflidindianer med en gang. Da slipper jeg å lure noen, hehe.

Skrevet

Har aldri byttet en gave, men det er fordi jeg er for lat. Levert gaver til fretex har jeg derimot gjort.

Og jeg er egentlig helt uenig med deg.

Når du atter igjen får nips som tar opp plass, og du bor på x antall trange kvadratmetere, og giver (som er så nært deg i slekt at hun veeeeet hvilket forhold du har til nips og hvordan du bor) likevel syns det er så artig å kjøpe ting, og gi dem bort (fordi hun selv ikke har plass eller tingene ikke passer inn hos henne) så er det pokker meg ikke mye tanken om å gjøre andre glad som råder.

Og dette skjer også etter at du har ymtet frempå om at den beste gaven du kan få er trivelig selskap og å få slippe gavene.

Dette var en medvirkende årsak til 7 års boikotting av jul.

I år er det eneste jeg ønsker meg et såpeetui, til å frakte såpestykke i. Og å frigi plass i bod og skap. Rett og slett å kvitte oss med ting som ikke blir brukt eller verdsatt.

Skrevet

du blir så fin atte. du kommer til å skape mote!

Skrevet

Jeg er av typen som mener at det ikke bare er tankn som telle, men også resultatet.

-Hilsen en som bytter det som ellers ville havna på boden og om noen år på søppelfyllinga.

Skrevet

Jeg har heller aldri bytta julegaver bare fordi jeg ikke likte det jeg fikk. Kan ikke huske å ha fått noe jeg ikke likte heller forresten.. Men har byttet klær som har vært i feil størrelse og bøker/cd/dvd som vi har fått to av.

Skrevet

Pleier å få totalt ubrukelige ting av pappa m/kone. Tinga blir ikke bytta fordi de enten er

1) umulig å identifisere opphavet til

2) koster under 50-lappen så det er ikke verdt kjøreturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...