fru grim Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Vi har tvillinger på 8 mnd (jente og gutt), og ei datter på fire år. Her er det nok å henge fingrene i hele dagen pluss litt til, så det hadde vært deilig å kunne fått sove om natta. Guten våkner først, alt fra kl. 23 til 01. Mener da selv at han er sulten og vil ha flaska, enda han spiser grøt og drikker mme til kveldsmat ca. kl. 1930. Egentlig virker det nesten som han har magevondt, og tror at det eneste som hjelper er å dytte på med mer melk... Han gir seg ikke før han får flaska, og kan bli ganske hysterisk. Så går det bra helt til alt fra kl. 02 til 05, da vil han igjen ha flaska. Og innimellom der har vi frøken som noen ganger vil ha mat likt som bror ved 23-01-tiden, men som oftest sover hun til ca. kl. 03. Vi har alltid vært veldig konsekvente på å vekke den andre når den første vil ha mat på natta, men i og med at de begynner å bli så store mener jeg at de ikke lenger har behov for nattmat, og vi prøver heller å la de sove og bestemme sjøl. Frøken sover innimellom hele natta også, så vil ikke ødelegge ved å vekke henne hele tiden... Og de siste nettene når hun har våknet vil hun slett ikke ha melk, drikker bare 20 ml eller noe og så er det stopp (men våkner og gråter allikevel). Noen som har noen tips til oss? Jeg orker egentlig ikke tanken på såkalte gråtekurer, da jeg hater når gråten går over i hysteri. Har prøvd bittelitt, men det er vanskelig å være konsekvent når barnet hikster så det nesten ikke får puste og ikke registrerer omverden pga at gråten har "gått for langt"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå