Gå til innhold

Vi har nok gjort noe dumt (ang mat og sovne) - lang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi slet veldig med å få mat i sønnen vår. Det eneste som funka var å gi han flaske rett før han skulle sove. Det førte jo til at han fikk melk og så sovna han. Vi tenke alt da at det ikke er optimalt, men hva gjør man ikke alt for å få mat i ungen istede for å bli lagt inn på sykehus.

Men nå har vi jo problemet: Han klarer bare å sovne etter å ha fått flaske i senga. Hjelper ikke å gi han flaska rett før jeg legger han, han skal ha den i munnen igjen i senga, selv om han kun drikker 10-20ml da.

Hver gang han våkner om natta, skal han ha flaske. Om han er sulten eller ei. Har prøvd med å gi vann, men da blir han så sinna at han er våken i en time etterpå :-( Sist natt tok jeg vann med litt mme pulver oppi, for smakens skyld. Det hjalp en gang. Ei gang hjalp det ikke, da drakk han 30ml vanlig mme. De andre to gangene drakk han 70 og 130.

Jeg begynner å bli sliten av å måtte stå opp 5-6 ganger hver natt. Mannen kan jo hjelpe til, men det vil jeg helst ikke. Han må kjøre veldig mye på jobb. Vil ikke at han har en bilulykke fordi han er trøtt...

Er det noen gode sjeler her inne som kan gi meg noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste som hjelper er nok å ta noen marerittnetter med hyl og skrik. Å fortsett å tilby bare vann. Så lenge han spiser nok på dagen har han ikke behov for mat på natten når han er så gammel. Da er det ikke noe fare om det er litt hyl og skrik på nettene. Det går seg til. Skal ikke mange nettene til før han skjønner tegningen. Så må du være flink til å sove når han sover på dagene. Ellers går det jo ikke. Man kan ikke være våken både natt og dag uansett.

Lykke til

Skrevet

Huff.. Ikke noe gøy det der.. Har du prøvd og bare ta krabaten opp i senga di på natten? Kan jo hende dere må ta litt skriking så han skjønner at på natten skal man sove? Han er jo snart 7 mnd, eller?

Her gir vi aldri mat på natten, dersom hun våkner..

Skrevet

Har ikke prøvd å ta han i senga vår, nei. For bare ta noen skrikenetter. Godt at mannen er på kurs til torsdag. Da er det lettere å la han skrike...

Ja, han blir 7 mnd på torsdag. Han spiser og drikker greit på dagen. Så han burde ikke være sulten om natta, i allefall ikke 3 ganger.

Sant det at en ikke kan være våken både natt og dag. For lære å slappe av og legge meg på dagtid og ikke tenke på alt som burde bli gjort...

Takk for råd og støtte damer!

Skrevet

Det er som å høre søsteren min i fjor sommer. Hun hadde samme problemet med sin datter (samme alder) som elsket å få flaske med seg inn i senga. Det var en uke med hyl og skrik, men så var det kjempeforskjell etterpå. Mamma hjalp til de første nettene (hun var villig til å være litt tøff, kan jo være lettere for en som ikke ser babyen hver dag). Cecilie var på hytta hos mamma og pappa (jeg var der også, mye hyl og skrik på natta, men fornøyd på dagen). Etter 3 netter var det hjem igjen og da trodde jo den lille prinsessen at nå er jeg hjemme hos snille mammaen min igjen, så det ble 3 nye netter. Men da var de allerede i gang, liksom. Søstern min har i ettertid sagt at det hjalp når hun var konsekvent og gikk inn for det. Omveldtningen var at hun fikk bare vann på flaske i senga (når begynte med dette. Søstern min og mamma hadde avtalt på forhånd så det var ikke sånn at mamma bare la om på rutinene). Kjempekjedelig med vann, men Cecilie har lært at hvis hun skal ha melk på kvelden må drikke FØR hun legger seg.

Skrevet

sitat:Sant det at en ikke kan være våken både natt og dag. For lære å slappe av og legge meg på dagtid og ikke tenke på alt som burde bli gjort...

Så sant så sant... men så vanskelig så vanskelig......

Skrevet

Lillegutt: Tusen takk for at du delte det med meg. Hjelper å høre om folk som har vært i samme situasjon og har klart det :-)

Det blir vanskelig å kun gi vann når han pleier å drikke 240 med melk hver natt... Jeg får bite tennene samme. Er egentlig ikke glad i å la han skrike, men må man så må man :-/

Skrevet

Hadde akkurat samme problem for 14 år siden med min eldste. Men jeg gjorde noe lurt....jeg vannet ut melken litt og litt for hver gang. Til slutt ble det kun vann. Kanskje verdt et forsøk om ingenting annet fungerer.

Lykke til ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...