Gå til innhold

Amming - Nei/unngå mat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På ullevål ble jeg fortalt at man kan spise slik som før. Det har jeg gjort, og det har gått uten problemer. Lillemann er en mnd og har enda ikke hatt mageknipe. Men hvis barnet ditt reagerer, må man nok passe seg for løk og kål ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at julematen kan bli kraftig kost for babyen.

De kan reagere på pinnekjøttet for dette er veldig sterkt kjøtt, kålrabistappe samt sjokolade (spise med måte) Jeg elsker pinnekjøtt, så der kommer jeg til å slite. Det er jo bare til å eksperimentere litt frem selv også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg amma jenta mi i åtte måneder...til den neste graviditeten tok alle kreftene mine. Jeg spiste alt jeg ønsket, og hun hadde ingen problemer med luft i magen, eller allergier. Det er bedre å spise det du ønsker, og heller kutte ut noe om du får problemer. For mye melkeprodukter er det faktisk en del som har problemer med. Jordbær og reker sier noen at er allergifremkallende, men dersom foreldrene ikke er disponert for allergi skal det vel en del til for at barnet får det uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg amma også i 8 mndr og spiste hva jeg ville uten at snuppa reagerte med luftsmerter:)

 

Var kun EN ting hun fikk litt vondt i magen av, å det var fårikål, uten kål.. Hehe var nok å spise kjøttet selv om jeg kutta ut kålen liksom, men ellers gikk ALT annet fint:)

 

Man må nesten bare prøve seg frem og ikke kutte ut alle godene med en gang...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...