Gå til innhold

Trenger råd fra en ammehjelper...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som skjer.. har alltid hatt mye melk, så mye at jeg har pumpet og frosset ned, men nå vil ikke puppene fylle seg opp etter at minsten har spist. Han har begynt å spise sjeldnere, og gir han litt grøt på kvelden, men på natta spiser han gjerne 3-4 ganger. Han er 5 mnd. I det siste så rekker ikke puppene å fylle seg opp til neste gang han skal spise, og det er han jo ikke særlig fornøyd med. Han veier over 10 kg, så han trenger masse mat stakkar.

Kan stress og det at jeg har vært helt utslitt de siste ukene påvirke melkeprod, og derfor jeg føler at jeg mister melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Kan stress og det at jeg har vært helt utslitt de siste ukene påvirke melkeprod, og derfor jeg føler at jeg mister melka?"

Ja helt klart. Du kommer ikke til å oppleve så mye spreng heller mer, takk og lov for det ;) Pumping blir også vanskeligere etterhvert som barnet blir større. Det er helt normalt. Ta det med ro noen dager, spis bra, drikk etter tørsten, og la støvdottene danse i noen dager. Så blir det bedre, jeg lover! Sov gjerne med barnet, der puppen er tilgjengelig for liggende amming, da får barnet ta når det vil. (Om du ikke røyker da. )

Skrevet

Det å slippe melkespreng er jo kjempedeilig:) Men nå er det nesten så jeg savner det, for da visste jeg ihvertfall at lillegutt kunne spise seg mett.. man blir vel aldri fornøyd. Skal prøve å følge rådene dine så godt jeg kan. Han sover sammen med meg om natten, så han kan spise når han har lyst.

Tusen takk for svar:) Dere ammehjelpere er gode å ha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...