Gå til innhold

sopp-infekskjon rett før termin... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått soppinfeksjon få dager før termin :S (mistenker smøring med olje har litt av skylden...) Snakket med lege i går og det var ingenting i veien for å ta en Canesten-kur.

Men så tenker jeg liksom på om jeg fødsel skulle starte nå eller at jeg blir sjekket av jordmor, også har jeg rester av stikkpillen i skjeden...LItt ekkelt?

Hva ville dere gjort/noen som har hatt det liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du skal bry deg om det, ta du den kuren, og skulle noe eventuelt sette igang, så sier du bare att du har en soppinfeksjon, og er under behandling for dette med en canestenkur. Jeg hadde hvertfall ikke brydd meg. Mye bedre det enn og komme inn til undersøkelse full av sopp!! Og sikkert ikke så veldig godt å ha sopp etter fødselen, underlivet er nok sårt og vondt nok vil jeg tro. Lykke til:)

Skrevet

jeg var en del plaga med sopp i svangerskapet, og jordmor på sykehuset anbefalte meg å ta en skikkelig kur rett før termin. Dette fordi sopp gjør huden mindre elastisk og kan gi flere/større rifter under fødsel.

Nå fikk jeg jo jenta før termin men hadde grunnet en penicillinkur fått oppblomstring av sopp igjen, så uka før ho kom tok jeg faktisk en kort kur og holdt dette ved like med lactal (flytende). Første fødsel og måtte sy 2 små sting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...