Expat Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Lille er plutselig helt vill når en bil kjører forbi huset eller no slikt. Vi bor på et gatehjørne av to innfartsårer så det blir jo en del... Det er skikkelig ille, hun kommer løpende med henda for ørene hver eneste gang. Nei hun er ikke syk, har ikke hatt en basill på tre mnd! Hun hadde mye i tyskland da, mange ørebetennelser! Noen med erfaring?
Sara Rompompei Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Datteren min var også redd for enkelte lyder. Det startet da hun var rundt18-20 mnd. Hun kunne sitte og leke, og så startet vaskemaskinen i rommet ved siden av å sentrifugere, det var nok til at hun ble hysterisk redd. Biler som kjørte forbi, fly i lufta, fluer... you name it. Vi kunne sitte på vaskerommet og se på vaskemaskinen. "Se" sa jeg, "nå begynner den å sentrifugere" og like hysterisk ble hun Hun ble helt vill, hylte, sparka og skreik. Kasta seg bakover og var helt i sin egen skrekk-verden. Det eneste som hjalp var å holde henne hardt inntill seg og vente til det hadde roet seg ned. Grusom periode. Den varte vel til hun var rundt 3 år. Etter denne "ekstrem" perioden var hun ganske engstelig for "nye" ting lenge. Hun brukte lang tid i barnehagen hver morgen for å "bli kjent" igjen. Var rett og slett en litt utrygg person. Nå er jenta mi 10 år, litt tøffere enn hun var da hun varl iten, men hun er ikke førstemann til å prøve noe nytt. Må fortsatt stå å se litt før hun tør. Men når det først er gjort er hun like tøff som de andre. Kanskje ikke akkurat så oppmuntrende lesing hehe. Men det er jo ikke sikkert din datter er lik min )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå