Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Testes man på kontroll hos jordmor? Jeg er så ekstremt tørst for tiden, så håper ikke jeg har fått diabetes
chrisos Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 For å finne ut av det er det en standardtest - glukosebelastningstest - som innebærer at blodsukkeret måles på fastende mage, deretter drikker du 75 g druesukker oppløst i vann og sitter i ro i to timer før ny blodprøve tas. Hvis to-timers verdien er over en viss verdi har man nedsatt glukosetoleranse, ev. diabetes. Når det gjelder tørste, så trodde jeg det var et symptom som kom etter at man har gått ganske lang tid med diabetes, tror det skyldes at det skilles ut sukker i urinen (uten at jeg er helt sikker). Sukker i urinen testes vi for hver gang.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 I første omgang testes det med urin stix av urinprøven din.. Om den er positiv på glukose regner jeg med de går videre og tar glukosebelastningstest... Eller bare sjekker blodsukker.... Dersom det er forhøyet må jo lege se an om det klarer seg med kostendring, eller om du må få insulin....
tiltiderensom Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Du skriver ikke hvor langt på vei du er, men i svangerskapet produserer man ekstra blod, som igjen kan gjöre en ekstra varm og dermed mer törst. Må ikke väre diabetes:-)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er 32 uker på vei, og ja, jeg er ekstra varm for tiden. Har et sunnt kosthold med lite sukker o.l. Men kan nok drikke opp til 3 liter hver dag. Om morgenen så styrter jeg 4-5 glass før jeg er fornøyd
Happy H Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 sukker i urinen e den vanligste måten å oppdage d på. dette vises hos lege el jordmor som då vil henvise deg til sykehuset for å ta en glukosebelastningstest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå