Gå til innhold

Sykt barn - levere hos dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har hatt en del feber i natt (rundt 39), er snørrete, sutrete og trøtt. Dessuten kastet han opp et par ganger i natt og han er bare ti mnd gammel. Jeg har ikke noe lyst til å sende ham til dagmamman i dag, men er samtidig redd for at jeg bare er litt hønemor...Hva hadde du gjort? Dagmamman har anledning til å la ham sove så mye han vil og han trenger ikke være ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal du ikke sende han til dagmamma.

Han skal ha minst en feberfri dag hjemme og det går omganssyken nå, så kan jo hende han har fått det?

God bedring til gutten din

Skrevet

Takk for svar damer. Jeg er i utlandet skjønner dere, og her er alt litt annerledes. Det virket på dagmamman som om hun var vant til å få syke barn levert hos seg...men jeg synes likevel det blir feil. Da skal lillegutt få sove så lenge han vil, og ingen dagmamma i dag.

Skrevet

SELVFØLGELIG skal han være hjemme da. Hadde du villet dra på jobb når du var skikkelig syk.

Desutten må du tenke på smittefaren. Både ovenfor de andre barna, dagmamman og de resterende som bor i huset.

Skjønner ikke at det skal være noe å tenke på engang jeg.

Skrevet

Selvfølgelig leverer man av og til syke barn til dagmamma, jeg har selv bodd i land der man ikke har krav på NOEN dager hjemme med syke barn, og da leverer man barnet til dagmamma. Sånn er det. Hva ville dere gjort? Sagt opp jobben? Dagmammaen er selvflgelig inneforstått med at barnet kommer også når det er sykt. Hun er der for barnet - på dagtid - uansett. Dere kan ikke bare gå ut fra at sånn som dere har det, sånn er det overalt i verden.

Skrevet

Jeg har en generøs arbeidsgiver og har 7 arbeidsdager i året...så i dag får jeg bruke en av disse dagene, men der jo ikke mye. Jeg tror jeg skal løpe og kjøpe en sånn forsikring som sikrer en inntekt om barnet skulle bli langvarig sykt...for her må man visst bare ta ut ulønnet permisjon når feriedagene er brukt opp. Skjønner godt hvorfor få småbarnsmødre jobber her!

Skrevet

Det er sant.

Me har litt lett for å gløyme kor heldige me egentleg er med alle rettighetene våre.

Skrevet

Jupp, vi har det ganske bra som småbarnsforeldre i Norge. Jeg har heller ikke tenkt over det før jeg startet i jobb i utlandet...enda det finnes steder å jobbe hvor det er mye vanskeligere for småbarnsforeldre enn her jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...