amy_de Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 Og hadde en så fin opplevelse! Lang og hyggelig konsultasjon med akupunktøren som også er jordmor, lå en halv time med nåler, bittelitt vondt å stikke, men helt overkommelig. Kjente økt aktivitet i magen som visstnok skyldtes økt sirkulasjon, følte meg kjempebra etterpå! (litt ekstra sliten da kvelden kom, men...) Er selvfølgelig umulig å si noe om virkning el. enda, men er veldig fornøyd med at jeg er i gang, har stor tro på dette!! Ville bare dele min opplevelse, da jeg har sett fler her inne lure på om de skal prøve.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 Hei! Så bra at du fikk en fin opplevelse! Jeg skal til jordmor/akupunktur i dag kl 10.30. Er spent på hvordan det oppleves :-)
amy_de Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2007 Ta med en vannflaske til hjemveien! Jeg ble knalltørst!
Tigermor. Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Koselig å lese =) Jeg fikk min første fødselsforberedende akupunkturbehandling forrige mandag og merket alerede når jeg lå på benken at noe skjedde. Ble veldig varm og fikk sterke kynnere. Har hatt endel murringer og et par timer med noe som kunne minne om rier på lørdag! Det har også kommet litt slim. Skal ha min andre behandling i dag og håper at det blir litt mer action da! Akupunktur hadde god virkning før og under min forrige fødsel så har stor tro på at det hjelper også denne gangen =) Før forrige fødsel begynte jeg med behandling da jeg var 38+2 og slimproppen kom samme dag. Fikk enda en behandling da jeg var 38+4 og vannet gikk dagen etter =) 36 timer senere var sønnen min født =) Er i dag 38+4!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Takk for tipset! skal kjøpe noe å drikke å ha med meg :-)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Det høres fantastisk ut å kunne respondere så bra på akupunkturen! Jeg vil også det :-) Er 38+2 i dag, og har et sterkt ønske om å få barnet ut før jul... har så lite lyst å være på sykehuset i julen.
Tigermor. Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Jeg håper dypt og inderlig at jeg reagerer like bra etter behandlingen i dag som jeg jeg gjorde da jeg fikk sønnen min! Jeg vil heller ikke ligge på sykehuset i jula og vil gjerne ha ut lillegutt iløpet av denne uka... For min egen del gjør det ikke så mye om jeg må tilbringe en julekveld på føde/barsel, men det er helt forferdelig å tenke på i forhold til sønnen min, som nå er 4.5år og endelig har begynt å skjønne hva jul er for noe! Forferdelig å evt sende han til besteforeldrene for å feire julekvelden med dem mens mamma og pappa er på føden =(
amy_de Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2007 Krysser fingrene for deg Tigermor, skjønner at det er sårt om dere må være borte fra eldstemann på julaften. Hvis du har reagert så bra tidligere er det vel gode sjanser for at det setter i gang noe denne gangen og? Vi får satse på det Lykke til!
Tigermor. Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Sjangsene for at akupunkturen setter i gang noe nå er absolutt til stede ja, føler meg moden og kroppen oppfører seg ganske så likt som den gjorde uken før forrige fødsel! =) Men prøver å ikke ha for høye forhåpninger i tilfelle denne babyen vil kose seg litt lenger i mammas mage =) Hvordan man reagerer kan jo være individuelt fra svangerskap til svangerskap.... Kommer vel en oppdatering senere i dag =)
lkva Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 I Stavanger får man tilbud om modningsakupunktur på føedloftet dersom man ikke har født innen ultralydtermin - jeg har 6 dager igjen til termin og dersom jeg ikke føder vil jeg benytte meg av tilbudet - så kjekt å høre om erfaringene til dere andre.
amy_de Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2007 Så flott at de har et sånt tilbud da! Min Jm på helsestasjon gir det ikke og jeg tror ikke jeg kan få det på riksen heller, så må ta det privat. Koster jo litt, men tror det kan være en god investering og heller spare litt på andre ting.
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har kommet hjem fra akupunkturen, og har utelukkende gode erfaringer! Veldig Ok jordmor som tok seg god tid. Ble sjekka for moding, og jeg hadde utflatet livmorhals, 2-3 cm åpning! I tillegg var vannposen helt på spil.Hun prøvde å tøye litt, og det gjorde ikke spes. vondt. Var heller ikke vondt å sette nålene. Det var visst ikke noe vits med modningsakupunktur, he he, men hun satte nåler som skulle prøve å "trigge" frem noe. Har fått ny time på fredag hvis det ikke har skjedd noe innen den tid. (håpe håpe...) Går med litt kynnere og murringer nå, men har ikke tror på noe fødsel i kveld. Men man kan jo aldri vite. Det var i alle fall en kjempepositiv opplevelse, og jeg kan trygt anbefale det til andre :-) Jeg har også en sønn som først nå forstår litt av julen, og vil nødig være borte fra ham på julaften- Det er derfor jeg er litt "despo" etter å få fortgang på ting allerede i uke 38+2.
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 hei hei frøya.så fint at det gikk bra i dag.jeg hadde også min 3 behandling i dag med akupunktur.i natt hadde jeg skikkelige rier i 5 timer så plutselig var det bom stopp.så i dag har jeg fått nålebehandling så det holder..håper noe sjer nå snart.er så sliten av og gå sånn som dette.har ikke sovet på flere netter nå.må ta søvnen igjen på dagen.skulle ikke du også føde på stavanger sykehus? knætta har jo allerede fått ut jenta si hun så vi henger etter nå hehe. håper du har det fint ellers.gruer du deg til fødsel? klem
Håpefull mamma Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 hvor mye betaler dere for akupunkturen? og hvor lenge holder de på?vurdere å prøve dette selv.
amy_de Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. desember 2007 Jeg betalte 500 kr for første time med konsultasjon 1t 15 min, så er det 300 kr for oppfølging, tror det tar ca 40 min.
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 jeg betaler 330 hver gang
Tigermor. Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har vært å fått akupunktur i dag jeg også! JM mener at jeg ser fødeklar ut...hadde visst fått et spesielt drag over ansiktet mente hun....spennende å se om hun har rett eller tar feil! En del av slimproppen gikk i går og jeg har masse kynnere hele tiden. Har litt murringer både forann og bak, og jeg kjenner også avogtil at det stikker litt innvendig. Har greid å overtale samboern til å gjøre en liten innsats i sengen i kveld med et lite håp om det skjer noe mer da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå