Gå til innhold

BRUNE ØYNE???

idamor & lykketrollene

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet??

Gutten min på 6 mnd,har lyse blå øyne.

Faren har mørke blå og jeg har mørke brune.

Er det noen som helst sjanse for at han får brune?

Noen med erfaring?:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min venninnes gutt fikk grønne da han var 1,5 år!

vanligvis bytter de innen 1 år, de fleste innen 6 mnd igjen :P

Skrevet

Øyefarge styres av flere genpar, så det er umulig å si på stående fot hvilke sjanser det er for at øynene til sønnen din skifter farge.

Jeg vet ikke hvilke alleler du bærer med deg, om du er heterozygot brunøyd eller homozygot brunøyd (det ville være nærliggende å tippe sistnevnte alternativ, siden du sier du har mørkebrune øyne, men nyansene kan også bestemmes av andre faktorer) - og DET er jo svært vesentlig å vite dersom jeg skal kunne anslå sannsynligheten for at sønnen din blir brunøyd..

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noen med helt lyseblå øyne som har fått brune tror jeg.,, Ville tippet at de forblir blå dersom de er klare og lyse blå.

Skrevet

Min gutt ble født m blåe øyne, han er 10mnd nå og har fått brune øyne...

Skrevet

Men var de lyseblå? Lillebop ble født med mørkeblå øyne, men de skifter gradvis farge. Jeg vet ikke enda om de blir brune eller grønne. Hun er snart 7mnd

Skrevet

Dem var lyse blå ja... Trudde fargen skulle forbli blå for eldste var født m blå og di er fortsatt blå... =)

Skrevet

jeg har blå og sambo har brune..lillegutt ble født med brune han...=)

så jeg vet ikke..

Skrevet

Det er vel fortsatt en sjanse for at han får brune, øynene kan skifte farge fram til de er ca ett år (i noen tilfeller senere).

Tipper at sjansen ikke er så stor da.

Skrevet

Lærte ein gong for lenge sidan (muligens dette er forskning gått ut på dato hehe) at alle reine (ikkje meint rasistisk) nordiske barn er født med blå auge. Men dei kan være så mørk at dei ser nesten svart ut, men så endrer fargen seg til sin egentlege farge innen ca ett år.

Tantungen min var født med heilt mørke auge, då han var ca 3 mnd såg ein tydeleg at han begynte å få brune auger.

Skrevet

Jeg har mørkebrune øyne, mannen min grønn/blå/grå... Eldste vår har knallblå øyne, vi så tidlig de ville bli blå. Yngste på 6 mnd, har brune:) Helt fra han var nyfødt har øynene vært veldig mørke/brune. Tror nok gutten din blir blåøyd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...