mayaya Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 På søndag skal vi i dåp, være faddere. Vi kjenner ingen som skal i kirken utenom barnets foreldre og bestemor. Spørsmålet er hva vi gjør med vår baby, skal vi ta han med eller ikke? Siden vi har vært borte i flere mnd nå, kjenner ikke gutten noen her, vi har evt denne uka til å bli kjent. Vi hadde fikset barnevakt og alt var greit. Hun skulle være med i kirka og passe småen mens vi gikk opp til dåpen, og dersom han hyla og måtte gå ut. Så fant hun ut at hun heller vil passe han et annet sted, og nå er liksom det å være med i kirka helt uaktuelt.. :-s Hadde det vært for 3 mnd siden hadde det vært helt synes jeg - men - nå kjenner han de ikke.... OG han kjenner ikke plassen hun skal være på... OG han er ikke inne i noen som helst rutiner på mat og soving pga tidsforskjellen, det håper vi å jobbe med denne uken. Så hva gjør vi??? Jeg er så redd for at han føler seg alene i verden hvis vi drar fra han der... Han har jo kun vært sammen med meg og bf i 3 mndr nå, uten at vi har gått fra han en eneste gang.... Hva hadde du gjort?
WP-TLogPeanut Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Ta med gutten Går vel helt fint å ta han på armen mens dere står ved døpefonten. De er ikke så strenge på det i dåp i kirka vel
Honningmelon Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Hadde driti i barnevakt og bare hatt han med :-) Skriking blir det nok i kirka uansett.
Expat Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hadde nå spurt bvkt om å revurdere? Forstår ikke denne at dette er en kjip idé?
AE❤️ Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Jeg hadde tatt han med jeg, den lille stunden dere skal opp til døpefonten der kan jo bare en av dere ha han på armen?
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville tatt han med i kirken.... dere finner nok ikke roen om dere er usikker på hvordan han har det....Avtal heller at den som ikke er i slekt med dåpsbarnet, tar gutten med ut om d skulle bli trøbbel..... Lykke til
snartmammapåny Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Står ikke noe om hvor gammel han er..men mener at han er rundt 8-9mnd-10mnd? Kan det stemme? Du må nesten gjøre det som du selv føler deg mest komfortabel med. Jeg hadde nok lat barnevakten passe han der det passet best for barnevakten. Men så er ikke jeg særlig påpasslig med rutiner og slikt, jeg vet at min gutt er veldig tilpassningsdyktig, og så lenge han får alles oppmerksomhet så har han det som plommen i egget samme hvor han befinner seg;) Og så lenge han ikke akkurat har møtt personen(folk er ofte litt skumle de første 15minuttene, men etter det går det er alle de beste i hele verden bare de tøyser med han) SÅ igjen, gjør det som passer din og deres gutt best. Ingen barn er like, så blir litt vanskelig å si ang deres barn da...
mayaya Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2007 I utgangspunktet ville jeg sagt det samme som klua her... Men... Vi må isåfall kjøre hjemmefra tidlig, sånn at han blir kjent med folk og sted der før vi drar fra han.. Og vi må møte i kirken tidlig, siden vi er faddere. Etter gudstjenesten, med 4 dåpsbarn, er det fotografering og sånn, før vi kan kjøre og hente han.. Totalt ganske lang tid, mao. Som sagt, hadde det ikke vært for at vi har vært borte så lenge, så hadde jeg ikke sett problemet i det hele tatt! Gutten kan da få noe annet enn pupp den stunda, og vil sikkert ha det gøy med ungene der de skal være.. Men siden han ikke har truffet dem på flere måneder, er de jo helt ukjent for han alle mann. Det jeg tenker litt på, er om han er stuptrøtt i den tiden feks, for det aner jeg virkelig ikke. Vi har ikke klart å få han til å sove til samme tidspunkt 2 dager på rad enda, hverken til dupp eller kvelds... Hun vil ikke bli med i kirka, og jeg har ikke fått tak i noen andre.. Det enkleste hadde vel vært om jeg fant en trillepike for den timen?? Han er stille i vogna - alltid - så lenge han ikke er sulten. Hvor finner man trillepiker?? Ja, han er 8 mnd :-)
Super-Langbein Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Hadde jo vært veldig ideelt om gutten deres sov i vogna (F.eks blir trillet utenfor kirka/i gangen) akkurat under seremonien, men det er jo vanskelig å planlegge. . Ville kommet i god tid og hatt med babyen og barnevakten, slik ar babyen føler seg litt kjent og trygg før dere går opp.Så sitter barnevakten med baby mens dere er oppe.
mayaya Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2007 ja, helt enig! Men barnevakten vil ikke....
Super-Langbein Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Kjip barnevakt! Gi henne Monopolpenger som takk. Skulle gjerne vært trillepike hadde det ikke vært for at jeg skal feire storbursdag med sushi og vin dagen før hehe..
mayaya Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2007 Får jeg være med?? Neida, det er ikke såå stort problem; jeg har lyst til å ta han med jeg.. Men - det er jo midt i duppen hans.. Det vil si, han får ikke sovet da, og vi får ikke gått tur med han så han får sovet (beste kur om han er overtrøtt) etterpå heller, for da er det rett i selskap...
SaDa Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Ta han med dere=) Eldste her satt på armen til venninna mi da minstemann ble døpt. Det er ingen som som sier noe på at dere har han med.. Og dåpen er helt på begynnelsen før gudstjenesten, så da kan dere bare gå ut og vente til det er slutt, så dere får vært med på bildene.
Super-Langbein Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Du må filleriste den barnevakten litt hehe. Dessuten kan dere vel si at det er midt i duppen og at hun uansett må trille. Sushi er deilig ja! Min baby har selvsagt fått sushi på tåteflaske hihi.. Få med T som er mamaen til F og L så tar vi en babysushi!
mayaya Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. desember 2007 Det er sant! Det var godt kommet på Har glemt det siden vår egen dåp jeg Da skal jeg si det til mannen her.. Vi er ikke helt enige i dag... :-s
Expat Skrevet 11. desember 2007 #17 Skrevet 11. desember 2007 Mayaya, bruk bærese! I en meitai med hodestøtte sover han som en stein, vettu...
mayaya Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #18 Skrevet 11. desember 2007 hmm.. kanskje det?? kan jeg det? i bunad`?
Expat Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Ja, har tilogmed sett bunad-meitai jeg. De fine i brokade er kjempekule også.
mayaya Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2007 Hehe, kanskje litt drøyt å kjøpe en egen til det da... :-p Men en dibber, nei to, har meldt seg som trillepike om hun kunne, kanskje flere har lyst?
lenej :o) Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 ingen problem å ta han med... INGEN! er det for stilt, så trykk han litt under fotbladet, å aktiver skriking. det får garantert alle andre barn i kirka å skrike!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå