Gå til innhold

Hva slags termometer har dere til den lille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å kjøpe et sånn pannetermometer, men vet ikke om dette er like nøyaktig som sånne man putter i stumpen? Bruker dere bare det termometeret dere bruker på dere selv, eller har dere eget til babyene? Har i tilfelle tenkt å kjøpe sånne hylser til å sette utenpå. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har 2 forskjellige, en slik man kan ha i rompa eller under armen og en slik som man måler i øret=)

Skrevet

termometer til å putte i rompa! absolutt det beste og tempen i rompa er den mest riktige. tempen under armen er 0,6grader mindre enn i rompa.

andre termometre slik som øre-panne-termometer eller en sånn smokk med måler i er veldig upålitelige. har øretermometer og det viser 3forskjellige målinger på 5min. forskjellige temperaturer i hvert øre og gjerne da 3graders forskjell. smokken funker ikke. pannetermometer har jeg ikke prøvd.

anbefaler hvertfall en til rompestumpen jeg;) viktig å få det så nøyaktig som overhodet mulig på småtrolla;)

(bruker under armen på steguttungen på 6 men dobbeltsjekker av og til i fua på han også)

det er jo ikke ekkelt og barna syns ikke det er ubehagelig;)

Skrevet

Jeg var aldri inne på tanken engang om å kjøpe noe annet enn de som en tester i rumpa. Og har da selvfølgelig slike hylstre for å gjøre det hygensik.

Har kjøpt begge deler på apoteket, og ikke kostet det mye engang.

De er ikke som da jeg var liten og trengte en evighet for å måle riktig, disse piper i løpet av få sekunder.

Skrevet

Hvis en skulle ta kontakt med lege pga feber så etterspør de temperaturen målt rektalt, altså i rompa. Det er det som blir brukt på bla Nyfødt Intensivavdelinger. Så kjøp ihvertfall et for å måle rektalt. Jeg har også øretermometer for å måle om poden sover, så jeg ikke vekker han. Har han feber så måler jeg rektalt etterpå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...