Gå til innhold

Noen som har født for tidlig her..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min 34. uke nå og har masse kynnere/kramper.

Er redd for at fødslen ikke er langt rundt hjørnet.

Har de siste dagene fått noen tak som minner om veer,det verker fra korsryggen fremover mot magen og nedover mellom bena...

Det varer ganske lenge om gangen og gjør skikkelig vondt, men det er ikke noen sammenheng i når de kommer.

Har også ganske kraftig bekkenløsning og føler nå at barnet har presset seg lenger nedover,ser også ut som magen min har sunket litt.

Er det noen her som har hatt det slik rundt uke 34?

Tenkte å kontakte legen i morgen men hadde vært fint om noen har opplevd dette og vil dele sin historie med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...kan hende du får mer svar hvis du spør på dinbaby i steden. Mange som bytter nettsted da de har fått barnet ;o)

Har iallfall lest om flere som har fått for tidlig her inne. Alt fra ei ukes tid til 8-10 uker for tidlig. Så de finnes, men kanskje ikke på bim lenger.

Skrevet

Hei, jeg har født for tidlig! Fikk i uke 33.

Hvis du er bekymret vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fødeavdelingen, de kan ta en ultralyd for å se om det er fødsel på gang.

Det er bedre med en kontroll, kan være kynnere du har.

Skrevet

Jeg har født i uke 34. Gikk veldig bra med ungen.......... og meg!

Ta kontakt med fødeavdelingen og be om å bli undersøkt. Så slipper du å gå å bekymre deg. Hvis du er over 34 fullgåtte uker gjør de ingenting for å stoppe fødselen og de gir heller ikke lungemodningssprøyter.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i uke 24 og har det sånn som du beskriver. Jeg har vært hos jordmor i dag og hun ville sende meg på sykehuset for en kontroll i morgen.

De vil se om dette har påvirkning på livmorhalsen eller ikke. Har det det så kan den komme for tidlig. Har dette ikke påvirkning så går det nok fint.

Skrevet

Jeg har ikke født fortidlig, men ligger inne pga. prematurerier som de foreløpig har stoppet.

Jeg syns du, og alle andre som har sterke kynnere, tak ol., bør kontakte føden. Jeg satt hjemme og tenkte at jeg ikke skulle bry dem med noen mer eller mindre regelmessige, ikke veldig smertefulle kynnere som hadde vart i en times tid. (hadde hatt litt regelmessighet på morran og en del kynnere i løpet av dagen) - ER KJEMPE glad at jeg gjorde det for de hadde vært virksomme...

ANg. behandling på sykehuset har jeg inntrykk av følgende:

Nå har jeg fått lungemodning og er i uke 31. de sier at jeg vil få tabletter mot regelmessige kynnere for å prøve å hindre fødsel før uke 34. Etter uke 34 er lungene modne og da vil de ikke stoppe det. Det samme sier min svigerinne som fødte i uke 34.

Men det kan jo være forskjellig praksis.

Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til jeg :) Søsteren min ble født i uke 34 og det var så og si problemfritt! Kjenner også en som fødte 15 uker før tiden og hun har i dag en frisk og fin treåring, så det er mange solskinnshistorier der ute ;-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar:)

Kontaktet lege i dag og ble sendt rett til poliklinikken for gravide.

Hodet hadde festet seg og babyen veide nå 2723 g.

Har ikke termin før den 23 januar men legen sa jeg kunne regne med å ha en liten baby hos meg til jul:)

Måtte bare ta kontakt med føden igjen når kynnerne/veene ble regelmessige så skulle jeg bli lagt inn.

Så nå sitter jeg her i spenning og lurer på når lillekaren kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...