Gå til innhold

nesespray me mentol?? kan jeg bruke det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så tett i pappen så jeg fann en nasespray med saltvatn og mentol kan jeg bruke dette tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge min lege så kan man bruke ting med måte, altså en nesespray, smertestillende, halsbranntabletter... Er veldig lite som skader fosteret, og hvis det er skadelig så må man ta mye av det...

Skrevet

Jeg har forresten brukt den med menthol.. Hadde ikke noe annet i huset, og jeg var potte tett!!!!!

Skrevet

Uff, jeg og er potte tett.. Men har ingenting i hus... Blir nok en tur på apoteket i morgen!!

Skal det ikke stå på preparatet om gravide ikke skal bruke det da?

Skrevet

Trodde man kunne bruke de med saltvann. Prøvde selv sist uke, men de virket ikke. Gikk til apoteket og ville ha en som virket, men fikk til svar, at det fantes ingen andre som anbefaltes gravide :s

Da skulle jeg i tilfelle gå til legen, slik at han kunne anbefale en..

Skrevet

Jeg bruker den saltvann-nesesprayen - den kan man spraye så mange ganger man vl pr dag. Men er visst ikke farlig å bruke vanlig heller, bare hold deg til doseringen som står på bruksanvisingen.

Skrevet

Jeg bruker miwana saltvannsoppløsning.

Men hvis det på vanlig nesespray står at bruk ikke har påvist innvirkning på foster tror jeg du kan ta litt ved behov. Samme gjelder paracet, det står rådfør deg med lege, men jeg måtte ta her en kveld, og var til legen dagen etter. Det var helt ufarlig sa legen, så lenge du ikke knasker ei pakke for dag så klart...

Skrevet

Jeg bruker Miwana med menthol, utenpå pakken står det at den kan brukes av gravide.

Skrevet

Jeg bruker Otrivin når jeg legger meg fortida. Er så forkjølet og pottetett i nesa -spesielt om natta, sånn at jeg er nødt for å ta noe for å i det hele tatt kunne klare å sove. Det står på pakningsvedlegget at man som gravid ikke skal overdrive bruken, men at ved normal bruk som er innenfor det som står som anbefalt, er det ikke påvist fosterskader.

Så selv om jeg gjerne skulle tatt nesespray noen flere ganger iløpet av dagen, så tenker jeg at jeg må da klare meg gjennom dagen med tett nese, også får jeg heller ta meg en "velfortjent" dose til kvelden ;)

Saltvann-nesespray kan du ta det du vil av, det er jo bare saltvann. Men det funker dessverre ikke på meg. Har til og med prøvd et sånt "nesehorn", men det funket heller ikke (nesehorn er en beholder som ser ut som et horn rett og slett, og som du fyller med en blanding av lunkent vann og salt, også tar du tuten inn mot det ene neseboret, bøyer hodet til siden og lar vannet få renne inn det ene neseboret og ut det andre. Dette skal løsne opp og få ut masse gugge hos de fleste, det har bare ikke funket på meg, siden jeg er så syyyykt tett. Men på mannen min gjør det virkelig susen, så det er verdt å prøve! Fås kjøpt på apoteket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...