snartmammapåny Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Nå tror nok alle at dette er en fortsettelse på den andre tråden, men det er det IKKE!! Har også før lest at du har en jente med liten matlust og ser igjen nå at dere sliter med dette. Leste i ett av svarene dine at du ammer ganske mye fortsatt tross av at jenta er 11mnd. Litt usikker på hva du mener med "ammer ganske ofte fortsatt" men antar at det er flere ganger per dag, eventuelt per natt. HAr du vurdert å slutte ammingen for heller å la hun bare få annen mat som muligens er mer energi i enn mm? HAr selv en gutt som har vært dårlig til å spise, kurver som går sakte oppover og har vært innlagt på sykehus pga dårlig/ingen matlyst og liten vektoppgang. Det som viste seg å være et vendepunkt for oss har vært å kutte ut all mat på natta. Og gi faste måltider om dagen til bestemte tidspunkt. Har beholdt et melkemåltid per dag kl 13(han bare elsker den flaska med mme, så klarer ikke å ta den fra han), da får han mme i tillegg til fruktpure med fullkorn. ellers så får han grøt og middagsglass. til alle de andre måltidene serverer jeg vann, rett og slett fordi mme skal ta noe plass i magen fra middagen eller grøten. Etter at vi kuttet nattmaten så har han blitt mye flinkere å spise om dagen. Og dette har nok en sammenheng med at forbrenningen hans får en mye mer naturlig rytme. Der den jobber godt om dagen og roligere om natten. Så han forbrenner mer om dagen, og dermed er sulten og spiser godt. Han spiser og mye større posjoner nå enn før. Vekten hans går sakte med sikkert oppover, han kommer nok aldri til å bli en "tjukk" baby med bollelår. Men han spiser nok til å legge på seg passe samtidig som han er veldig aktiv. Så vi er veldig fornøyde med utfallet av nattavvenningen og melkeavvenningen her i huset. Er ikke sikkert det har samme utfallet hos dere, men tenkte jeg skulle dele erfaringen min med deg, da jeg føler med deg og vet hvordan det er å ha et barn som ikke spiser så nok til å opprettholde en tilstrekkelig vektoppgang. Man kan jo ikke tvinge inn maten heller, så er ikke lett det der... Ganske frustrerende! Lykke til!
Labbetøs Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg svarer kort nå fordi jeg logger av. Men: Ja jeg ammer enda. Men ikke på natten (bortsett fra en gang eller to de skjeldne gangene ting som dette skjer slik at hun nekter å spise kvelds). På dagtid ammer jeg bare etter måltidene (når hun er mett og nekter mer mat) som tørstedrikk og kos. Hun spiser ikke store måltider pupp nei, mest bare litt kos. Ammingen er ikke problemet her, så jeg kommer ikke til å slutte å amme. Jeg er ammehjelper selv, så jeg vet hva ammingen kan føre til og ikke føre til i de forskejllige situasjoner. Jeg har ikke lest hele innlegget ditt heller. Har som sagt dårlig tid og logger av nå. Men skal lese det og svare bedre i morgen. Søk det opp og les svarte i morgen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå