Gå til innhold

For tynn for å bli gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke jeg da, heller tvert imot:)

Har ei venninne som har 3 barn fra før, men traff en ny mann for noen år siden. Nå har de prøvd å bli gravide i 1,5 år, men til ingen nytte. Hun var hos fastlegen sin nå nettopp, og da sa han hun burde legge på seg en 5-8 kilo, da hun var så tynn at han tvilte på om hun klarte ett svangerskap. Hun er ca 165 og 42 kilo, så tynn er hun!! Men hun spiser, om enn ikke storspiser, så tror ikke hun har anorexia eller bulimi. Men hvem hvet.

Han sa og mange måtte slanke seg for å bli gravide og, har dere noen erfaringer med det, eller har hørt om det?

Syns så synd på henne, da hun vil ha barn med den nye mannen sin g han er barnløs, og nærmer seg de 40. Hun er 31.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan iallfall dele min erfaring.

Jeg er 167 og 43kg til vanlig. Førstemann satt på andre forsøk, andremann som nå nettopp slo seg ned i magen trengte jeg 13 forsøk og pergo en gang for.

Men jeg er overbevist om at vekten min ikke hadde noen ting med det å gjøre.

Det er hos de som er unaturlige tynne pga overdreven slanking at det er et problem, hos meg ligger det naturlig å være så tynn. Det er ingenting jeg kan gjøre med det uansett hvor hardt jeg prøver.

Er bare noen ganger at kroppen trenger ekstra tid dessverre.

Skrevet

Det kan jo være at akkurat hun ikke klarer å bli gravid fordi hun er så tynn. Det kommer an på årsaken til at hun er tynn da.

Jeg er 174 cm høy og veide 48 kg da jeg ble gravid med første barn. Og jeg veide 58 da jeg ble gravid med nr 2. Ingen problem med noen av dem.

Men har han fått sjekket sædkvaliteten sin?

Skrevet

Nei tror ikke han har testa seg, men hun har eggløsning, visstnok. Kanskje det er han som ikke kan få unger, men hun ble råda til å legge på seg.

Hun var jo tynn når hun fikk de andre ungene og, men ikke så tynn.

Skrevet

fikk samme beskjed, er 1.63 å var 43 kg.

MEN jeg har blitt gravid 1 gang før å har ett barn,tok superlang tid, å ennå er ikke nr.2 kommet, jeg har gått opp til 50 kg,men babyen mangler ennå.

tror ikke det har bare med vekt jeg,vet jeg ikke har EL.

Skrevet

Oida tonje, da krysser vi fingerene for en hyggelig julepresang, kanskje:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...