Gå til innhold

medisinsk abort, kan rier sammenlignes med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tok medisinsk abort for noen år tilbake, det var GRUSOMT vondt ,da jeg fikk de pillene som skulle "åpne og få ut fosteret/blodet". fikk morfin osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der tror jeg du faktisk er inne på noe, for rier blir jo også beskrevet som sterke menssmerter.. Da vet jeg sånn ca hvor vondt jeg kan vente å ha det...

Skrevet

Moren og søsteren min har hatt spontanabort og de sier at abort er mye værre enn å føde.

Skrevet

jeg har aldri hatt en prov.abort men jeg har hatt ma (missed abortion)

vanligvis tar man utskrapning men kroppen min klarte å støte ut fosteret selv( etter å ha vært død i nærmere 6uker, kom fosteret ut i uke 12) jeg fikk da noen helvetes rier og de kan fint sammenlignes med riene jeg hadde da jeg fødte i august. det er jo åpningsrier og jeg regner med det er disse riene du fikk provosert frem som kroppen min klarte å lage selv.

men fødselsrier er nå uansett mye bedre enn abort rier da;)

de fleste aborter, enten det er medisinsk abort eller spontanabort, skjer ikke med lett hjerte og det forsterker smerten.

Skrevet

Jeg har hatt sa'er og prov.abort og nei smertene kan så visst ikke sammenlignes. Å føde(riene) er MYE verre, tyngre, kan sitte i mage,rygg og i hele kroppen og alt varer så mye lengre. Husk at livmortappen skal åpnes 10 cm, og ved sa er ikke det stort det som skal ut så det presses og glir mer ut. Så ikke forvent at det er det samme smertene for da kommer du til å få ditt livs sjokk!

Skrevet

Skriver under på den Athina... Kan så absolutt ikke sammenlignes...

Skrevet

Jeg også lurte fælt på hvordan smertene v fødsel kom til og bli, og var inne på samme tanken som deg - at det eneste som kanskje kunne sammenliknes var medisinsk abort... Fødte i august i år, og NEI, det kunne ikke sammenliknes ( for min del, ihvertfall ).. MYE mer intenst, og veldig annerledes (og myyye, myyye vondere, hehe). Nå skal det sies at jeg kun brukte lystgass (gikk fra 3-9 cm åpning på 1,5 time, og da var det plutselig for sent for epidural...Gjett om jeg ble forbanna!!!). Men alt i alt, ikke så vondt at jeg trodde jeg skulle dø, liksom - Og det er faktisk sant som alle sier - med en gang barnet er ute, er smertene borte, da er du ferdig.. Jeg revna og måtte sy 9 sting, men det merka jeg ikke i det hele tatt..Veldig merkelig, syns jeg, at jeg ikke skulle kjenne DET, liksom, men den kroppen vår er noe rare greier... Masse lykke til !!! Klem fra

Skrevet

Jeg har født en gang før og tatt en medisinsk abort. Den medisinske aborten var grusom, men kan ikke sammenlignes med fødselen i det hele tatt:o)

Selv om fødselen var mye verre smertemessig så er dette "gode" smerter da:o) Man får liksom verdens største "gave" etterpå, og det er virkelig verdt alt det vonde.

Den medisinske aborten var bare fæl........ Selv om den ikke var så fysisk vond som rier.

Jah... SÅnn oppsummert så mener jeg altså at det ikke kan sammenlignes=) Gled deg til fødselen!!

Skrevet

Hvis du ganger smertene du hadde ved medisinsk abort med 100,da vet du sånn ca hvor vondt riene ved fødsel er..Det som er viktig å tenke på, er at omstendighetene rundt abort ofte er litt triste og uhyggelige (selv om man velger det selv),men ved en fødsel er man gjerne glad, lykkelig og venter på den deilige lille.. Motivasjonen for å takle smertene blir da en helt annen.. jeg har opplevd både fødsel og medisinsk abort tidligere,og om jeg skulle velge hvilke smerter jeg kan tenke meg å oppleve igjen,så velger jeg fødselsmertene..--Selv om de er de verste--

Lykke til alle sammen.. :) 44 dager igjen hos meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...