Gå til innhold

Bunad på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange som skal ha det... Hvor jeg kommer fra har jeg aldri sett at voksne bruker bunad i jula... Er det vanlig der dere kommer fra? (jeg er fra trøndelag)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke vant til det jeg heller, og jeg bor utenfor bergen

Skrevet

Eneste jeg har sett/hørt om som har hatt bunad på julaften, var sambos to nieser for to år siden. De var da 2 og 4 år.

Skrevet

Her jeg kommer fra er det halvt om halvt tror jeg. Jeg vet egentlig ikke så mye om hva andre familier har på seg, for jeg har kun feiret jul i min egen familie.Men der hvor jeg jobber (på en bensinstasjon som ALLTID er åpen) har jeg sett ganske mange som kommer innom for å kjøpe fløte og batterier(!) i halv fem tiden, som har på bunad(kvinner og menn). Jeg fikk min for bare 1,5 år siden og er stolt av den, og vil vise meg frem i den. De andre i familien som har det bruker den gjerne på juleaften, eller i andre selskap i julen. En tante jeg har laget seg egen juledrakt. Den er satt sammen så denser ut som en bunad, og stoffene er hentet fra bunader, men det er julemotiv i broderinger og brokkade. Innmari fin. Jeg kommer fra Østfold.

Skrevet

Regnbuemor til 2! ; de kjøpte sikkert batterier til alle lekene de skulle gi bort :P

Skrevet

Ja, ja. De gjør det:) De har ikke kjøpt nok fløte til riskremen, og de glemte seff batterier.

Skrevet

jeg skal ha på min( vis jeg får den på meg) og jentene mine skal det kommer fra østfold men bor i trøndelag

Skrevet

Nei, har aldri sett eller hørt om noen som bruker det her i distriktet.

Skrevet

Nei, men jeg vet av én familie som gjør det. Trondheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...