Gå til innhold

Jeg tar i mot alt av tisp :((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

La den feil på skravle...

Ja, mi lille tulle på 4,5 mnd vil ikke legge seg UTEN at jeg legger meg. Det betyr jeg må legge meg 21.30... Det nytter IKKE at jeg får henne til å sovne og så står jeg opp da, for hun våkner med en gang.

Nå har jeg stått over henne og synget, strøket og koset... hun har tørr bleie og er god og mett (regner jeg med... ammer bare enda)... -likevel tok det meg 40 minutter å få henne til å sove. Litt grining og litt ikke grining... -så sovnet hun da... så lenge det varer.

Om 2 timer til er hun våken igjen, og sånn går det hele natta. Jeg er så trøtt jeg klarer ikke hente meg inn, så på natta blir det samsoving... om jeg vil eller ikke. Planlegger HVER dag at kommende natt SKAL hun i senga si siden jeg sover så forferdelig dårlikg... men jeg har ikke sjans, jeg sovner med en gang hun er på puppen.

Skal ikke klage... selv om jeg gjør det likevel, hun er jo fantastisk snill stort sett... men det å sove er hun ikke videre flink til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei lilje:-) jeg regner med at du har prøvd å la henne gråte litt? jeg er ikke tilhenger av å la dem hylgrine i lang tid, men her i gården er det mest sutring, og da lar jeg henne ligge (jenta mi er 5mnd). jeg pleier å gå inn og gi henne smokken og rett ut igjen. helt til hun roer seg eller sovner.....av og til virker det å holde hånda mi lett på pannen hennes en liten stund, før jeg går ut.

tror du noe av dette kan virke eller? håper på bedre tider for deg!! det er skikkelig slitsomt å ha det sånn:(

Skrevet

Har hun holdt på sånn lenge? For min gutt var veldig vanskelig å få til å sove rett før han fikk tenner. Våknet ofte og bare gråt. Det varte ca. en uke, så var tannen ute... Nå sover han fint igjen!

Skrevet

Hvordan sover hun på dagtid? Høres ut som om problemet ikke bare er at hun er avhengig av deg, men at hun har litt urollig søvn på natta generelt. Mulig hun bør sove mer på dagtid - at hun er overtrøtt og survete når natta kommer? De sier jo at søvn avler søvn.. Eller at du må se på soverutinene hennes over hele døgnet på nytt.

Hvordan går det hvis far prøver å legge henne, hvor hun ser at mulighetene for trøstepupp er borte? Tar hun smokk?

Ellers, kan hende du har litt lite melk på kvelden, og at hun ikke blir helt mett? Det er ganske vanlig. Mange gir littegrann tillegg på flaske på kvelden, og har bra resultat av det.

Legg en t-skjorte du har hatt på deg som lukter deg i senga hennes, så lukter hun deg.

Det er det jeg kan klare å komme på.. Uansett - håper det ordner seg:-)

Skrevet

Ja, hun gråt i 10 minutter her om dagen... jeg var innom henne og la på henne dyna hvert 3 minutt sirka... Men det ble bare helt feil for meg... så nå gråter hun mens jeg stryker henneog koser meg henne (mens hun HYYYYLER i senga) helt til hun sovener, men det er jo slitsomt det og da....

Skrevet

Hun sikler mye... kan være tenner.... men... da har hun holdt på lenge for de...

Skrevet

er ikke akkuret et tips...men jenten min på 4 mnd sovnet kun når hun holdt fingeren min i hånden sin...dette ble til slutt veldig slitsomt, så nå plasserer jeg en rangle eller lignende i hånden hannes og setter på spilledåsen...da sovner hun som regel etter noen minutter.

Har du prøvd å legge noe rundt henne/pakke henne inn i et teppe eller noe, slik at hun ikke føler at det er tomt rundt henne?

Skrevet

Jo... det blir nok litt slurv i sovinga på dagen, for hun sovner nesten bare når hun er i vogna, da sover hun helt til jeg slutter å trille, så er hun våken igjen...

Er vi bare hjemme kan hun sove lenge på fanget, men jeg MÅ jo gjøre husarbeid en gang liksom...

Hun tar IKKE sutten, den nektet hun plutselig å ta....

Jeg har mere enn nok melk, det spruter alle veier, og det "renner over" i munnvikene hennes etterpå.... Tror ikke hun har luft i magen

KLIKKER!!!! Nå er hun våken oigjennn!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Heisann! Har du prøvd å gi ho ei flaske med morsmelk-erstatning før ho legger seg for kvelden? jeg gjorde det da mi jente ikke ville sove alene da natta kom. Det var tydeligvis ikke nok med puppe-melk :) prøv det, så skal du se at ho sovner ganske så fort :) og et lite tips til, du burde kanskje begynne med litt grøt eller grønnsaks-mos på dagen også :) ho er jo tross alt gammel nok til å få litt mat nå :)

LYKKE TIL :)

Klem!

Skrevet

Omtrent som om jeg skulle skrevet det hovedinnlegget selv. Gutten vår sover bra på dagtid, men blir trillet i søvn. Og på kvelden og natta ble han puppet i søvn. Dette gikk bra lenge, men plutselig begynte han våkne når jeg la han fra meg. Så da ble det til at jeg ammet han liggende i senga, og han ble liggende der. Men han våknet ofte hele natta gjennom. Så da måtte vi gjøre noe, for vi sov dårlig alle 3. Så nå ammer jeg han kveldsmåltidet i stua, gir han 60 ml mme, før han legges i sengen sin. Første kvelden gråt han i 50 min, vi gikk inn hvert 2.-5. minutt. Andre kvelden gråt han i 30 min, før han sovnet. Og på natten går det helt supert. Han ammes, rapes og legges våken i sin egen seng, og det går maks 5 min før han sover igjen.

Men det som er viktig er at man må være skikkelig innstilt på å gjøre det. Det var godt å være to om det og det at han får litt mme gjør at jeg er trygg på at han ikke er sulten.

Skrevet

Har du prøvd å pakke henne godt inn i et teppe, slik at det blir litt lunt rundt hodet?:) Det funker på snuppa mi i hvertfall.. Pakker henne inn før jeg gir mat, så legger jeg henne over i senga si etterpå..:) Verdt et forsøk i hvertfall!

Skrevet

Hei!

Hadde jeg vært deg ville jeg absolutt prøvd med mme på kvelden, de fleste sover bedre på det. Og en annen ting, hu vet at du kommer tilbake hvis hun skriker, prøv et par kvelder at hun skriker litt så finner hun ut at det ikke er noen vits. har du en uro over senga hennes? sett opp en med musikk og litt lys, så roer hun seg kanskje til det, og sovner etterhvert som hun blir døsig.ikke gi opp etter et forsøk, de fleste vil alltid prøve seg.og som hun over skriver, gjør det litt lunt for henne, ikke helt åpent rundt hode liksom.... vet ikke om du tror dette har noe for seg, men funker på min gutt, han har sovet på egent rom siden han var 14 dager, og vi kan telle på en hånd, hvor mange ganger vi har måtte gå inn til han. jeg brukte 2 kvelder på å få han til å sovne selv. stå på og lykke til!!! :)

Skrevet

mini var veldig urolig på kvelden han er 4 mnd og får kum mm.. men nå siste dagene har han fått ei flaske med mme før han legger seg.. sluker den rått.. så jeg har nok lite melk om kvelden, han sov faktisk fra 20 til 04.15 i natt gikk pupp og sov til 08.15.. så her er det stor forandring... de trenger jo masse melk når de begynner å bli så store, noen begynner jo til og med med grøt.. prøv mme.. kanskje det hjelper:)

Skrevet

TUsen takk for alt av tips!!!! mme er uaktuelt... for hun NEKTER å drikke av flaske, kopp osv... Men har begynt å gi henne mm+maisgrøt. Det likte hun godt! Hun sovr faktisk opp til 5 timer før jeg må amme henne igjen.

Vet jo de fleste gir grøt før 6 mnd.. men jeg synes det var utrolig leit at jeg måtte det, i og med de anbefaler å gi bare mm til 6 mnd :((((

Gjorde det med eldste tulla mi. Men men.... det er vel bedre med en uthvilt mamma enn en totalt utslitt mamma...? Hun har jo ikke fått vondt i magen av det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...